(Podcast) Hoe positioneer je een creatief bureau, met Bert Hagendoorn
Weer een aflevering van de Namarama-show vol met ‘golden nuggets’ zoals dat zo mooi heet, want deze keer spreek ik met Bert Hagendoorn, die opereert onder zijn eigen naam Bert Hagendoorn. Waarom hij werkt onder zijn eigen naam en niet een bedrijfsnaam koos, hoor je in deze podcast.
Als je in de creatieve sector werkt, kun je moeilijk om Bert Hagendoorn heen. Want hij is de to-go-to-guy die je helpt om je beter in de markt te zetten – oftewel positioneren. Hij haalt het onderste uit de kan naar boven bij de bureaus zodat ze beter kunnen laten zien waar ze goed in zijn. Natuurlijk een interessant gegeven, waarom hebben reclamebureaus iemand anders nodig om reclame voor zichzelf te maken?
Vruchtvlees?
Dan komt natuurlijk meteen het belang van namen voor bureaus in beeld. Waar het vroeger met strakke afkortingen werd afgedaan (TBWA, FHV, DDB) is het nu creativiteit wat de klok slaat. MediaMonks, Superhero Cheesecake of Achtung! En wat moet je met een naam als Vruchtvlees? Hagendoorn was ooit hoofdredacteur van een designmagazine Dzone en werkte voor Photoshop oftewel Adobe
Met zijn kennis van en liefde voor design is hij ook oprichter en voorzitter van Dutch Digital Design, de club die ons talentvolle Nederlandse design in het buitenland propageert. Hoor er alles over in de nieuwe podcast!