Platform ge?ntegreerde communicatie opgericht

Platform ge?ntegreerde communicatie opgericht

Onder de naam Directors of Media hebben veertien gevestigde communicatiebureaus een platform opgericht om een herkenbare en betrouwbare vindplaats te vormen voor opdrachtgevers die op zoek zijn naar ge?ntegreerde communicatie. Daarmee willen zij inspelen op ‘het complexe mediatijdperk dat vraagt om een integratie van traditionele en nieuwe media-uitingen en een regiefunctie daarin’ aldus Adformatie.

Ben benieuwd of er ook nog een platform voor ge?ntegreerde marketing komt. Of zou dit gewoon multichannel marketing gaan heten?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Marco dit is geintegreerde MARCOM :=)

    geplaatst op
  • Kortom, het internet is een veredelde etalage rijker.

    geplaatst op
  • yep Anders, maar wel publiek toegankelijk.

    geplaatst op
  • Na mediavrouwen hebben we dan nu ook mediadirectors. What's next?

    geplaatst op
  • Ik zie weinig terug bij de partijen van traditionele media en heel veel van de 'nieuwe' media. Toch wel triest dat hier een platform voor opgericht moet worden om klanten beter te bedienen. Vraag is alleen of de directors of media beter de samenwerking van de verschillende media bureaus kunnen realiseren (met name richting de kalnten) dan de bestaande communicatie en media bureaus.

    geplaatst op
  • Nou ja, publiek toegankelijk... Niet toegankelijker dan bv. het Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN). Als archeologen daar over twee eeuwen de website van ontdekken en er een paar zinnen aan wijden in de Barneveldse Avondbode, heeft het PIBN in een klap meer publiciteit dan in de afgelopen 3 jaar bij elkaar. Wat ik bedoel te zeggen: een platform oprichten kan iedereen. Maar wat gaat dat platform dan doen? Dat laten de Directors of Media erg in het midden. Maar misschien zijn ze alle 14 nog aan het knokken over de juiste communicatie, dat kan natuurlijk ook.

    geplaatst op
  • Maar de PIBN heeft wél een
    eigen secretariaat
    .

    geplaatst op
  • De ReclameWeek (nr 20/2005) komt met een achtergrondartikel. Joost de Smet van een van de deelnemende bureaus licht toe:

    Een belangenorganisatie zijn we niet, dat is toch meer een instituut met een politieke agenda.

    (...)

    Wij zien het platform als een keurmerk. We vrezen elkaar niet. De meeste van ons zitten al decennia in het zadel en zijn zich ondertussen wel bewust van hun kwaliteiten.

    (...)

    We hebben geen adviserende functie, maar wel een sturende. Ook grote klanten als Philips en de NS wisten niet meer waar ze hun brochure of site moesten laten maken. Het is veel overzichtelijker als klanten veertien bureaus naast elkaar kunnen bekijken om daarna te beslissen bij wie ze zich het meeste thuis voelen.


    Dat laatste lijkt mij, na het artikel gelezen te hebben, ook eigenlijk de enige functie van het nieuwe platform. Het gekke is dan echter dat hun website de bureaus helemaal niet naast elkaar legt of een vergelijking maakt. Over elk bureau is anderhalve alinea tekst te lezen waarin elk bureau hetzelfde oplepelt: jarenlange ervaring, beheersen alle aspecten van het vak, bla bla yadda yadda yadda. Verder is er een link naar hun website en that's it. Niks vergelijking, niks sturing. Ga je naar de site (lees: reclamefolder), dan weet je nog niet waar je zijn moet.

    Deze club heeft mijns inziens heel hard behoefte aan een goed communicatiebureau.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.