P&G?s Marketing Net

P&G?s Marketing Net

Procter & Gamble maakt intensief gebruik van intranettechnologie om zijn marketingoperaties te versnellen.

Twee voorbeelden zijn Marketing Net ? kortweg mNet ? en Video Net. mNet is een snel groeiende online opslagplaats van marketingnieuws, -ervaringen en -kennis. De P&G-marketeers plaatsen hun opgedane inzichten en lessen op dit intranet, waardoor het leervermogen van de onderneming sterk is toegenomen. P&G?s Video Net verbindt de marketeers en hun reclame-, copytesting- en postproductiebureaus. mNet en Video Net worden bestuurd door de P&G-unit Marketing Xchange. De onderneming verplicht haar mensen niet om gebruik te maken van de systemen maar promoot de systemen alsof het producten zijn: er worden focusgroepen en enqu?tes gehouden en er is zelfs een reclamebureau ingeschakeld. Van P&G?s 3500 marketingexecutives heeft 80% mNet het afgelopen kwartaal benut, 1000 gebruiken het systeem wekelijks; 14.000 van de ruim 102.000 P&G-werknemers zijn geregistreerd gebruiker. Video Net heeft 8200 gebruikers.

Bron:
http://www.marketing-online.nl/

Oorsponkelijke bron:
http://www.adage.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.