P&G breidt uit als online uitgever

29 maart 2004, 10:04

Procter & Gamble heeft met negen merken een online magazine over gezondheid ontwikkeld. Deze ‘multibrand-site’ met de naam HealthExpressions behandelt de wat ‘lichtere’ kant van gezondheid.

Het initiatief volgt op het drie jaar oude concept HomeMadeSimple, dat vier miljoen e-mailabonnees heeft. Deze online uitgave bundelt de krachten van P&G-merken voor huishoudelijke producten. P&G overweegt om ook een print-uitgave van HomeMadeSimple te gaan uitgeven. Er zijn ook experimenten gedaan met een tv-programma, zo meldt AdAge

Bron: Incentive e-mail nieuwsbrief

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

3 Reacties

    At

    Crossmedia dus. Horizontale communicatie marketing, verder heeft men plannen om een gezondheids thema kanaal te vermarkten met de zelfde naam en praat met SBS broadcasting over een Europees businessmodel. Errug interessant.


    29 maart 2004 om 18:50
    Saatchi

    Visie.

    Wellness (of is het welness?) gaat het zijn. Geen Twijfel.

    Heeft echter geen F te maken met crossmedia, horizontals en al die andere holle kretologie, meneer Albert Treurig.

    Het gaat niet om kanalen, het gaat om de boodschap. En de boodschap ligt in maatschappelijke ontwikkelingen.

    Heeft te maken met psychologie, snap je.

    En wanneer je dat begrijpt, kun je het vertalen naar de overbekende kreten: crossmediaal, horizontals, verticals, you name it. En dan komt eindelijk, de marketeer aan het woord. En gelukkig niet eerder!


    29 maart 2004 om 19:56
    at

    Saatchi, dank voor je genuanceerde uitleg, jouw visie is mij nu volstrekt duidelijk. Ik begrijp er geen r..t van, je hebt gelijk. Natuurlijk wordt het Wellness, ook al zo’n prachtige modekreet waar ik niets van snap (‘_-)

    O ja, veel maatschappelijke ontwikkelingen worden bepaald door de opkomst en veranderingen van ‘kanalen’ zoals internet, commerciele TV en mobiele communicatie die niet alleen ons gedrag hebben veranderd maar ook de boodschap. Het totaal van goed gebruikt kanaal en boodschap noem ik voor het gemak cross media of integrated marketing. Who cares. Het gaat mij ook om de overbrenging van deze boodschap en niet om de verpakking. Laat me raden je bent het er niet mee eens.


    29 maart 2004 om 20:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!