PCM-kranten in nood

PCM-kranten in nood

PCM Uitgevers komt deze ochtend met opmerkelijk nieuws. Volgens Adformatie kampen de kranten van PCM Uitgevers met financi?le tegenslagen (vooral de inkomsten uit commerci?le advertenties vallen tegen). De uitgever moet sterk bezuinigen om uit de rode cijfers te blijven. Er is per direct een personeelsstop ingevoerd en de meeste marketingcampagnes voor de kranten zijn stopgezet.

Slimme zet van PCM Uitgevers om de marketingcampagnes stop te zetten of zou je juist op het moment dat het slecht gaat moeten investeren in (slimme) marketing?

Zie ook: PCM: Geen relevante inkomsten uit internet


Geplaatst in

Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Eerlijk gezegd denk ik niet dat er voor alle PCM-kranten toekomst is. Het zou slimmer zijn om zich op een krant te richten en die slim in de markt te zetten. Deze situatie is op de lange termijn onhoudbaar.

    geplaatst op
  • ps. zie ook http://www.henkblanken.nl/?p=113

    geplaatst op
  • Als het economisch slecht gaat in een bepaalde branche, dan loopt het totaal aantal klanten van die branche terug. Volgens mij moet je dan juist je marketingbudget verhogen, zodat die paar potentiële klanten ten minste naar jou, en niet naar je concurrent gaan.

    Ik meen me te herinneren dat daar een keer onderzoek naar gedaan is. Bleek dat bedrijven die in een periode van recessie meer aan marketing deden beter uit de recessie kwamen. Heb ik dat hier een keer gelezen Marco?

    geplaatst op
  • Kijk ook hier:

    http://www.molblog.nl/reacties.php?nieuws=1395

    geplaatst op
  • Klopt Remi,

    Onderzoek heeft uitgewezen dat marketing bij een conjucturele neergang ca 15% meer effect oplevert. Dit omdat je je dan juist moet onderscheiden van de concurentie. Iedere klant neemt de ervaring die in deze tijd opgedaan wordt in je business mee in z'n relatie naar de toekomst. Wat PCM heeft is natuurlijk wel even anders. De markt is niet (meer) onderhevig aan een recessie, maar er zijn significate veranderingen in de markt gaande. Dit vraagt in mijn ogen eerst om een andere strategie en beleid.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.