Pan-Europees mediagebruik door decision makers blijft hoog

Pan-Europees mediagebruik door decision makers blijft hoog

Ruim 60% van de top-4 van Europese decision makers kijkt minimaal eens per week naar een pan-Europese televisiezender en 25% leest een internationale krant of een internationaal tijdschrift. Niet minder dan 96% heeft toegang tot internet. Dit blijkt uit het rapport `Europe 2003` van Ipsos-RSL.

Het populairste dagblad is de Financial Times, met een dagelijks lezersbereik van 689.000 decision makers (6,6% van de totale doelgroep). Time is het meest gelezen weekblad met 568.000 lezers (5,5%). National Geographic is het populairste maandblad met een bereik van 801.000 lezers. CNN is het populairste tv-kanaal met wekelijks 3,1 miljoen kijkers, op de voet gevolgd door Eurosport. Op basis van 300.000 interviews met decision makers in 16 Europese landen komt Ipsos nog tot een aantal andere conclusies. Het gemiddelde jaarlijkse inkomen van de ondervraagden bedraagt 80.000 euro en 28% van de doelgroep bankiert online. Bijna tweederde beschouwt zichzelf behalve als burger van het eigen land ook als burger van Europa. Zo`n 95% zegt grote belangstelling te hebben voor alle nieuwsmedia.

Bron:
Campaign p. 4, 1/8 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.