Overture NL wint van Google NL

25 mei 2004, 13:39

Na een lange periode van onderhandelen heeft Overture Nederland dan toch IlseMedia als distributiepartner mogen strikken. De advertenties van Overture zullen dus voortaan te zien zijn op Ilse, Startpagina, Nu.nl, Overzicht.nl, Vindex.nl, Goudengids.nl.

Voorheen was Qualigo de partner van IlseMedia voor betaalde posities. Sinds eind vorig jaar was IlseMedia in onderhandeling met Qualigo, Overture en Google over de betaalde posities. Met de deal die Overture nu heeft gesloten wordt zo’n 60% van de Nederlandse Internetpopulatie bereikt.

Vanaf vandaag zijn zoekresultaten te vinden op alle genoemde websites van Ilse Media en Gouden Gids. Uiteraard blijven de resultaten verschijnen bij de overige partners MSN, Altavista, Alltheweb, Lycos, 1stekeuze, Hotbot, Veronica, SBS6, Net5, Vinden.nl, Wanadoo en Ixquick.

Bron: persbericht.

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Jammer voor Bart (Qualigo), goed om te zien dat het Overture is geworden en niet Google (hetgeen eigenlijk ook wel te verwachten was). Google heeft m.i. al een te groot marktaandeel en een beetje concurentie is nooit weg.


    25 mei 2004 om 14:47
    media

    AT, ik begrijp je vraag niet helemaal. Uiteraard ken ik vinden.nl (Quote Media) als meta-search engine. Ik zie geen banners op vinden.nl (tenzij je de iconen bedoelt van de verschillende zoekmachines waar vinden.nl gebruik van maakt).

    Maak er overigens nooit gebruik van. Ik blijf trouw aan Copernic Agent Professonial (en in sommige gevallen Google).


    25 mei 2004 om 16:23
    Sjoerd

    Gaat Bing ook Overture gebruiken?


    9 juni 2009 om 05:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!