Oude en nieuwe media voeren strijd om schaarse vrije tijd

Oude en nieuwe media voeren strijd om schaarse vrije tijd

Sinds 1975 is het media-aanbod sterk gegroeid. De hoeveelheid tijd die Nederlanders aan deze media besteden is echter vrijwel gelijk gebleven. Van de gemiddeld bijna 45 uur vrije tijd per week gaat bijna 19 uur (ruim 40%) op aan media en ict. Twee derde deel van de mediatijd (12,4 uur oftewel ruim 27% van de vrije tijd) wordt voor de televisie doorgebracht. Dit is een van de belangrijkste conclusies uit de SCP-publicatie Achter de schermen (pdf).

Een kwart eeuw lezen, luisteren, kijken en internetten, die vandaag is aangeboden aan de staatssecretaris van Cultuur, mw. mr. M.C. van der Laan. De SCP-studie maakt deel uit van een langlopend onderzoeksprogramma, Het culturele draagvlak, dat met steun van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap ontwikkelingen in de cultuurdeelname van de Nederlandse bevolking in kaart brengt.

Zie verder:
http://www.scp.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.