Oprolbare schermen komen er (echt) aan

Oprolbare schermen komen er (echt) aan
,

De Volkskrant weet vandaag te melden dat de oprolbare beedschermen er nu echt aan komen. “Na een jarenlange ontwikkelingsperiode heeft Philips tijdens de Internationale Funkausstellung in Berlijn een prototype getoond van de Readius , een zakcomputer met een oprolbaar, extreem dun beeldscherm.”
Zoals bekend stelt het nu nog niet al te veel voor: klein formaat, weinig pixels en trage beeldverversing. Maar Philips verwacht tegen 2010 de eerste kleurenschermen op grotere schermen te kunnen presenteren.

Ik ben benieuwd of elektronisch papier gaat werken. Als ze iets kunnen verzinnen dat het uitrollen van je beeldscherm gemakkelijk gaat dan uitklappen denk ik dat ze wel een kans maken. Al gaat het natuurlijk nog wel vijftien jaar duren voordat iedereen zo’n ding heeft, verwacht ik…


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Ik vond persoonlijk dat het Volkskrant artikeltje juist liet zien dat de 'oude' media vaak hopeloos achterlopen. Dit berichtje verscheen donderdag al op Gizmodo (http://www.gizmodo.com/gadgets/gadgets/philips-shows-rollable-display-123512.php) en waarschijnlijk dus al eerder bij Philips. In kranten en tijdschriften lopen ze vaak stelselmatig achter bij dit soort ontwikkelingen. Overigens is Gizmodo een erg goede plek om de ontwikkeling op e-paper gebied bij te houden. Daar besteden ze regelmatig aandacht aan. Ze hebben er overigens weinig vertrouwen in.

    geplaatst op
  • problem with all these paper-replacements is the difference in costs. I am happy to loan you a paperback book, even if I never get it back. I am not going to loan you an (expensive) reader. Until these devices become so cheap as to become commonplace, they will not gain wide acceptance...catch 22. By the way, the Philips stand at IFA had some interesting bloopers when I visited....an LCD display in the middle of the stand that wasn't working. for photos see my blog.

    geplaatst op
  • Interactieve vlaggen of "reflags": Outdoor reclame op interactieve reclame vlaggen (via Internetnews.com) Dat moet dus een heel groot oprolbaar of in ieder geval flexibel beeldscherm zijn. Een Nederlandse uitvinding die volgens de uitvinder al in 2008 mogelijk moet zijn. Wanneer hier ook outdoor reclame budgetten aan worden besteed zullen de kosten van dit project waarschijnlijk ook sneller gedekt worden.

    @ Sipke let ook even op de datum van het geplaatste artikel op Internetnews.com.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.