“Ons DNA moest scherper, meer verantwoordelijkheid voor het Zwitserleven Gevoel”
Zwitserleven CMO Ludo Voorn richt zich vooral op het intern mobiliseren van professionals van Zwitserleven om klanten de werkelijke meerwaarde te laten beleven. Dat is een uitdagende opdracht, omdat er veel verandert in het pensioenstelsel. Ludo ziet het als de rol van Zwitserleven om de toekomst van pensioenen in Nederland mede vorm te geven.
Als je het niet simpel kunt uitleggen, beheers je de materie nog niet goed genoeg – Albert Einstein
“We moeten veel scherper worden in hetgeen we delen met klanten. Geen vage taal, maar duidelijk zeggen wat er gaat gebeuren. Zwitserleven moet dichterbij klanten komen. De campagne is daar ook op aangesloten. Het gaat meer over de weg naar het Zwitserleven Pensioen. Het merk voegt de ratio, de realiteit van vandaag en de voorbereiding op later toe aan het verhaal.”
Voor Voorn is de merkstrategie ook de organisatiestrategie: alles in de organisatie moet meedoen om de echte waarde te realiseren. “De belangrijkste merktaak was dus het meenemen van de organisatie en mensen leren wat het Zwitserleven Gevoel is in het dagelijks contact met klanten. Men is intern zeer enthousiast, maar we lopen ook tegen uitdagingen in de praktijk aan.”
Zwitserleven wil de hele financiele situatie van klanten bedienen. Het merk breidt uit naar andere producten die verder gaan dan je van een verzekeraar zou verwachten.