Online uitgeven tijdschriften nog geen succes

Online uitgeven tijdschriften nog geen succes

Alle iniatieven van Zinio (o.a. Emerce), Qmags en Texterity (o.a. Business 2.0) ten spijt, volgens Patrick Kenealy (CEO IDG) is het online uitgeven van tijdschriften nog geen onverdeeld succes.

Tijdens het Digital Magazine Forum afgelopen week in New York presenteerde hij de resultaten van IDG, uitgever van een groot aantal tijdschriften. Zo werden voor het tijdschrift ComputerWorld gedurende 21 weken 822 digitale kopieen per week verspreid naar gekwalificeerde abonnees (totaal 17.262 kopieen). Het percentage abonnees dat de digitale kopieen ook daadwerkelijk ‘afhaalde’ lag tussen de 8,3 en 26,5 procent. Maar liefst 44 procent van de abonnees heeft zelfs nooit een kopie gedownload.

Alhoewel de resultaten voor 6-7 andere tijdschriften die IDG online uitgeeft hoopgevend zijn, kwam Kenealy met de slotconclusie dat er nog een lange weg te gaan is met digitaal uitgeven van tijdschriften.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Planet:

    (...) Uitgeverij VNU heeft de digitale Zinio-versies van Emerce, PCM, Computer Idee en Computable stopgezet. 'Helaas was de belangstelling voor de digitale uitgave te gering om voort te zetten’, zo luidde de boodschap. Zinio is volgens PMM bepaald geen prettig systeem voor de gebruiker. Zoals bij veel grafische weergaven van tijdschriften en kranten via internet is het niet gebruiksvriendelijk. (...)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.