Online steeds aantrekkelijker in vergelijking met televisie
Volgens Jack Klues, directeur van Starcom Mediavest in de Verenigde Staten (onderdeel van de groep Publicis), wordt online adverteren steeds aantrekkelijker in vergelijking met televisie. Hij verklaarde dit tijdens de eind mei gehouden iMedia Simmit.
Starcom Mediavest is een van grootste mediabureaus ter wereld. De doorbraak van breedband zorgt ervoor dat er steeds meer gemeenschappelijke punten te noteren vallen tussen televisie en online. Vooreerst kan hetzelfde materiaal gebruikt worden als op tv, zonder noemenswaardige meerkost. Verder brengt de actieve bevolkingsgroep steeds meer tijd online door. En daarnaast speelt het prijsvoordeel. De kost per duizend contacten ligt bij televisie in prime time tot 6 maal hoger dan bij online adverteren. Klues adviseert bedrijven dan ook om tv spots te gebruiken in het kader van een online campagne. Een aantal belangrijk adverteerders past deze strategie reeds met succes toe. Offline levert ons meer zichtbaarheid, maar online levert de juiste zichtbaarheid op. ‘More eyeballs’ voor de offline media tegenover de ‘right eyeballs’ voor het online kanaal, zo drukte Klues het uit.
Bron:
6minutes.net
Zie ook: