Online kranten verschuiven inkomstenstroom naar RSS

Online kranten verschuiven inkomstenstroom naar RSS
, Carl Mangold

Met de snelle opkomst van RSS worden HTML krantenpagina’s steeds minder bekeken. En dat voel je als online uitgever natuurlijk in je portemonnee.

Met branded RSS readers boren deze uitgevers een nieuwe inkomstenbron aan: het verdienen aan advertenties die je kunt plaatsen naast zowel jouw als andermans berichten.

Ferguson said the Times’ application, which is in beta testing, can match advertisements to all content in the news feed. “If someone is linking to a blog that discusses cell phones, the newsreader could deliver ads about the latest camera phone,” he said. Ads will appear between the links and can include pictures, according to Ferguson.


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Mooi plan - maar waarom zou de gebruiker kiezen voor een gebrande reader als je ook een niet gebrande zonder advertenties kunt krijgen?
    Of is het plan in de gebrande reader de hele content feed te geven, terwijl andere rss klanten alleen koppen kunnen snellen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.