Online Tuesday trotseert coronavirus met interactieve livestream

Debatavond over marketplaces op 14 april vervangen door gratis webinar

Online Tuesday trotseert coronavirus met interactieve livestream

Online Tuesday was een van de eerste marketing-events die de coronacrisis niet afwachtte en ging verplaatsen. Het debat over marketplaces verschoof van 10 maart naar 14 april, maar die bijeenkomst werd ook geannuleerd. De organisatie kiest nu voor de vlucht naar voren: het event wordt een interactieve webinar, op 14 april tijdens lunchtijd te zien via een gratis livestream. Let op: aanmelding is verplicht!

De coronacrisis trekt een zware wissel op ons dagelijks leven en de economie, wat niet in de laatste plaats wordt gevoeld in de evenementenbranche. Ook marketing heeft er zwaar onder te lijden, want menig campagne is ‘on hold’ gezet – terwijl experts over elkaar heen buitelen om te vertellen dat je juist nu aan je merk moet bouwen – als je daar tenminste nog het geld voor hebt.

Zo kun je toch kennis delen in het nieuwe normaal van de 1,5-metersamenleving

Bekende evenementen over marketing en digital werden inmiddels uitgesteld of geschrapt: zo schoven NIMA Marketing Day en The Next Web naar het najaar en wordt het reclamefestival Cannes Lions zelfs een jaartje overgeslagen. Ook het maandelijkse Online Tuesday moest ingrijpen. Het event van maart schoof naar april en wordt nu dus een digitaal event. Zo kun je toch kennis delen in 'het nieuwe normaal' van de 1,5-metersamenleving.

Hoe maak jij de marketplace-shift?

Het onderwerp ‘marketplaces’ (en dan met name de komst van Amazon naar Nederland) is en blijft actueel, dus wilde Stichting Online Tuesday niet van wijken weten. Wat betekent de komst van Amazon voor jouw brand? Wie zijn de andere spelers? En hoe houd je je staande tussen deze giganten? Maar ook: op welke marketplace zou je als merk moeten instappen, als je dat al zou moeten doen?

Tijdens deze Online Tuesday #97/98 (jazeker, de organisatie blijft ondanks het coronavirus aftellen tot de honderdste editie!) komen al jouw vragen over marketplaces aan bod. De interactieve sessie geeft jou de mogelijkheid om vier specialisten aan de tand te voelen, zodat we voorbereid zijn op de ‘marketplace-shift’ die gaat komen.

Interactieve webinar

Hoe gaat dit digitale event precies werken in de praktijk? Nou, het is dus een lunchsessie die je van 12:00 tot 14:00 uur kunt volgen achter je computer, tablet of smartphone. De organisatie werkt met WebinarJam, dat betreed kan worden via een link op OnlineTuesday.nl.

De sessie is interactief. Elke spreker is pakweg twintig minuten aan het woord en heeft vervolgens zo’n tien minuten om vragen te beantwoorden. Die vragen kunnen worden gesteld in de WebinarJam. De vier sprekers kunnen hierop inspelen, maar zullen hierbij uiteraard worden geholpen door presentator Pieter Slingerland (DQ&A).

Vier sprekers

Voor de fysieke bijeenkomst had de organisatie standaard drie sprekers geregeld, maar voor deze webinar heeft Marketingfacts een extra spreker aangedragen: Maurits Kreijveld, futuroloog en expert aangaande de platformeconomie, maar ook bekend als blogger. Hij gaat het hebben over de strategische vragen en dilemma’s rond marktplaatsen. Bol.com, Zalando en Amazon concurreren immers zelf ook met hun klanten: wie profiteert en wanneer? Daarnaast komt hij met alternatieven voor grote monolithische spelers (namelijk: de plug&play-platformen waarbij meerdere diensten van verschillende leveranciers op elkaar aansluiten) en trends voor de toekomst van platformen, marktplaatsen en retailers.

"Amazon leidt wel tot prijsdruk, maar die laat e-commerce juist groeien"

De al eerder bevestigde sprekers zijn Piet Coelewij (een echte marketplace-kenner met jarenlange ervaring bij onder meer Amazon, BCA Marketplace, Royal Flora en Wehkamp), Rishi Kartaram (die met zijn bedrijf Jeffcommerce in het buitenland voor Amazon werkt) en Emile Valkestijn, Head of Marketplaces bij 10XCREW.

Kartaram zei tegen Marketingfacts in de aanloop naar het uitgestelde event onder meer het volgende over de ontwikkelingen rond Amazon en andere marketplaces: “De markt zal gaan groeien dankzij de komst van Amazon. Amazon leidt wel tot prijsdruk, maar die laat de e-commerce markt in het algemeen groeien. Echte nichespelers die zich focussen op een merk en een goede online aanwezigheid via social media en influencers, daar zal altijd een markt voor zijn. Mensen zoeken namelijk ook online naar de echte merkspecialisten in plaats van de grote marketplatformen. Als het gaat om fast moving consumer goods is met de komst van Amazon de markt nu wel dichtgetimmerd.”

Meld je nu aan!

Aanmelden voor deze virtuele variant van Online Tuesday kan via Eventbrite.com. De webinar is bereikbaar via een link op de compleet vernieuwde website van OnlineTuesday.nl, een productie van Pünktlich. Zo zie je maar dat de huidige coronacrisis het beste in organisaties naar boven kan brengen. 

Online Tuesday is een maandelijks event over digital marketing, georganiseerd door DQ&A, Marketingfacts, Newpeople en Pink Marketing, met steun van hoofdsponsor Pünktlich.

Credits afbeelding: Online Tuesday, licentie: CC0 (Publiek domein)

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.