Online Dialogue Days: Stel je vraag aan conversie-eindbaas Tim Ash

1 augustus 2014, 09:16

Tim Ash komt op 11 september naar Nederland. De auteur van de internationale bestseller 'Landing Page Optimization', de CEO van conversieoptimalisatie bureau Sitetuners en de organisator van de vermaarde Conversion Conference, komt voor het eerst naar de lage landen. Als Online Dialogue halen we Ash als één van de keynotes naar onze 5-jarige verjaardag. Marketingfacts gaat hem interviewen. Maar niet zonder jullie hulp. Wat zou jij willen vragen aan Tim Ash?

Voor de weinigen die Tim Ash niet kennen: al sinds de jaren ’90 is Tim actief op het gebied van conversie-optimalisatie. Je mag het daarom gerust één van de pioniers op dit gebied noemen.

Voor Tim is conversie-optimalisatie eenvoudig: hij zet de gebruiker graag centraal en zet graag persuasion in bij het optimaliseren van de klantdialoog. De klant begrijpen dat is waar het hem om gaat. Of zoals Tim het in een eerder interview zei op Usertesting.com: “We go into a business and operate as 'the voice of their visitors'. We advocate for them, because so often they’ve been lost in the shuffle. We try to correct that.”

Bedrijven als Google, Expedia, Facebook, American Expres en Nestle hebben al geproifiteerd van zijn kennis.

En nu is het jullie kans

Uiteraard door hem op 11 september zelf te aanschouwen op de Online Dialogue Days, maar lezen op Marketingfacts is ook een optie.

Marketingsfacts heeft deze week namelijk een interview met Tim Ash.

We gaan hem vragen hoe hij tegen conversieoptimalisatie aankijkt. En wat hij als Amerikaan voor verschillen op het gebied van conversieoptimalisatie ziet tussen Europa en Amerika?

Wat zou jij hem willen vragen? De meest originele en/of scherpzinnige vraag wordt beloond met de bestseller Landing Page Optimization van Tim Ash.

Maurice Beerthuyzen
Conversion manager & strategist bij Nummer Negen consultancy

Oprichter en eigenaar van Nummer Negen consultancy. Ik optimaliseer (mobiele) websites en customer journeys bij mijn klanten. Ik verdeel mijn tijd tussen grote opdrachtgevers (zoals Efteling en eerder adidas) en het MKB. De issues zijn per klant anders, maar de uitdaging is bij iedere klant om de online prestaties te verbeteren maar vooral om meer te begrijpen en te leren van die bezoeker op de (mobiele) website. Ik heb het vak geleerd bij Interpolis en Rabobank, waar ik digitaal strateeg was en bij Online Dialogue, waarvan ik mede-eigenaar was.

Categorie

3 Reacties

    Maurice Beerthuyzen

    Heeft er nou echt niemand een vraag voor Tim? Als je de vraag niet in het openbaar wilt stellen, mag dat ook wel via mail 🙂 Info@onlinedialogue.nl


    4 augustus 2014 om 10:29
    Tobias Braam

    Jewel hoor: hoe weet je of je een learning uit een geslaagde test mag meenemen/extrapoleren naar andere test? In principe mag je nl juist geen aannames doen, maar hoe verhoog je je algemene kennisniveau dan?


    4 augustus 2014 om 11:24
    Maurice Beerthuyzen

    Dank je Tobias, goeie vraag!


    4 augustus 2014 om 11:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!