Omzet online reismarkt Europa stijgt explosief

Omzet online reismarkt Europa stijgt explosief

Omzet online reismarkt Europa stijgt explosief

De bestedingen aan persoonlijke en zakelijke reizen via internet zijn in Europa vorig jaar gestegen met 49%. In totaal werd 29,5 miljard euro (34,5 miljard dollar) besteed aan het boeken van reizen via internet. Zoekmachines blijken een grote rol te spelen bij het vinden van een geschikte reisaanbieder.

73% van de mensen die online een reis boekten, zocht eerst op het trefwoord “reizen” via zoekmachines, blijkt uit een onderzoek van comScore. De belangrijkste redenen waar ze zoekmachines voor gebruiken zijn het vinden van informatie over de bestemming, het vinden van speciale aanbiedingen en het opzoeken van prijzen. Men zoekt via de gevestigde zoekmachines; gespecialiseerde reiszoekmachines als Kayak.com of Mobissimo worden praktisch niet gebruikt, blijkt uit cijfers van Forrester Research.

Opmerkelijk is het verschil in conversie ratio tussen online reisbureaus en de daadwerkelijke reisaanbieders zelf. Uit informatie van Nielsen//NetRatings blijkt dat steeds meer consumenten sites als Expedia gebruiken ter ori?ntatie, maar de reis zelf bij de uiteindelijke reisorganisatie boeken. Zo kent Expedia een conversie van 5%, tegen ruimschoots het dubbele voor sites van vliegtuigmaatschappijen.

Bron: eBase


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nĂ³g sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.