NU Z gelanceerd

NU Z gelanceerd

NU Z, het zakelijk familielid van Nu.nl is gisteravond live gegaan. Tijdens de radiouitzending van Radio-Online (nog online te beluisteren) opende Paul Molenaar, algemeen directeur ilse media, de site officieel.

Naast algemeen nieuws biedt NU Z ook professioneel nieuws toegespitst op branche en vakgebied en heeft heeft men op op ieder vakgebied, waaronder Sales & Marketing,  één of meer webloggers die voor verdieping zouden zorgen. Terecht merkt Frankwatching op dat het naar die webloggers vanaf NU Z nog erg zoeken is op de site. Of kijk ik weer de verkeerde kant op ;-) De afgelopen 10 dagen heeft een groep van een kleine zesduizend personen persoonlijk toegang gehad tot NU Z. Uit de reacties bleek dat NU Z gemiddeld met een 7,4 werd gewaardeerd.

Al met al voldoende potentie om tot een volwaardige familielid uit te groeien. Het geheel is overigens nog wel in de betafase. Men wil in deze periodie via het weblog The Making of Nu Z feedback krijgen van de gebruiker en op deze wijze nog verbeteringen doorvoeren.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 19 reacties op dit artikel

  • Erik, zie ook de eerdere berichten over NUZ op Marketingfacts.

    Vwb de postings van de bloggers, de postings van de afgelopen 14 dagen (even uit mijn hoofd) zijn zichtbaar op de homepage (van de betreffende sectie). Frank had gewoon een posting moeten doen dan had hij het geweten ;-)

    geplaatst op
  • Ik lees net op Emerce dat de zakelijke nieuwssite van start gaat zonder advertenties. Wiggers: "Ik vind dat we eerst bezoekers moeten hebben en dan pas aan advertenties kunnen gaan denken".

    Huh? Dit begrijp ik werkelijk niet! Waarom geen launching sponsor/adverteerder gekozen? Juist bij de lancering was dit een uitstekende kans om twee vliegen in één klap te slaan. Gemiste kans wat mij betreft!

    geplaatst op
  • Klopt, op dit moment kijken we maximaal 14 dagen terug. Dit gaan we aanpassen naar 30 dagen. De laatste blog wordt in rechterkolom getoond. Als de blog echte nieuwswaarde heeft kan deze in een aantal gevallen ook in het gewone nieuws worden opgenomen.
    Ik zal Frank wel even bellen ;)

    geplaatst op
  • Dank voor de aanvulling Michiel!

    Zie trouwens dat naast een aantal blogs en Emerce ook Webwereld melding maakt van de nieuwe portal. Maar wat me opvalt is dat op NU.nl geen ankeiler of item is te vinden naar NU Z. Is dat bewust?

    geplaatst op
  • Bij het artikel uit Emerce over Marktplaats (http://z.nu.nl/Home/tabid/57/hmod/detail/news_id/2000162453/default.aspx) kun je niet doorklikken naar het achterliggende artikel. Op zich prima hoor, want geregionaliseerde feeds is natuurlijk behoorlijk oud nieuws. :-)

    geplaatst op
  • En ja hoor, NU natuurlijk weer net wel.

    geplaatst op
  • Mensen van nuz.nl, het ziet er erg netjes uit.

    Wat ik me afvraag, hoe gaat nuz.nl zich behalve van weblog postings onderscheiden van google news? Daar kan je tenslotte ook zoiets creeeren.

    geplaatst op
  • @Avalon: Google news biedt algemeen nieuws, NU Z biedt branche- en vaknieuws. We onderscheiden ons door specialisatie.

    geplaatst op
  • Wat ik me afvraag, waarom de zoeker niet de mogelijkheid krijgt te zoeken op onderwerp of op trefwoord ( full text index ) en waarom worden de berichten niet opgeslagen in een archief.

    geplaatst op
  • @Wijnand: Zoekfunctie voor nieuws wordt dermate weinig gebruikt op NU.nl dat we hier geen prioriteit aan hebben gegeven. Hier gaan we wel mee komen.

    geplaatst op
  • @Michiel: Plazoo.com heeft alle technieken in huis voor deze functies en heeft content welke wij kunnen aanbieden. Ook is het mogelijk onze technologie te gebruiken. Voor het nieuws gemaakt door bedrijven hebben we ook een mooie applicatie, welke mischien ook goed is om meer content te krijgen. Dit is content rechtstreeks van bedrijven.

    geplaatst op
  • Wijnand, nu ik je naam en Plazoo weer voorbij zien komen schiet me te binnen dat we nog steeds een keer contact moeten hebben. Het is hier echter zo retedruk dat ik er gewoon niet meer aan toe kom om alle emails en voicemails af te handelen. Wellicht heb ik binnenkort wat meer tijd!

    geplaatst op
  • Van start zonder advertenties betekend de eerste paar uur ? Ik zie namelijk onder elk bericht een flashreclame van ABN..

    geplaatst op
  • @spijkertje: Op NU Z kan gewoon geadverteerd worden. We hebben alleen in de besloten beta fase zonder advertenties gedraaid. De advertentiemogelijkheden kun je bekijken op http://www.ilsemedia.nl ;). Emerce heeft het betreffende artikel gisteren gecorrigeerd.

    geplaatst op
  • Michiel, op ilsemedia zie ik alleen de tariefkaart van NU.nl (die geldt tot 30 april 2006).

    geplaatst op
  • http://www.ilsemedia.nl/nl-web-Sites-sitesmap-NU_Z.php

    geplaatst op
  • Wat ik wel heel erg spijtig vindt, is dat op een verzamelsite van heel veel zakelijk nieuws in heldere categorieën, toch maar 1 RSS feed zit. Dus ik kan niet op b.v. HR en marketing nieuws abonneren, ik krijg meteen alles erbij. Beetje overkill voor mij persoonlijk.

    En tot slot: wel de branche, niet de dicipline ICT is misschien ook een gemiste kans.

    geplaatst op
  • Ha Bas,

    Dan heb je toch niet goed gekeken. Op ieder niveau (katern of specifiek profiel) kun je een RSS button terugvinden met specifieke feed. We zullen dit nog wat duidelijker communiceren.

    Indeling van de branches en disciplines is -zeker gedurende de beta- continu in evaluatie. Probleem is vaak dat nieuws in zowel branche als discipline geplaatst kan worden waardoor de noodzaak van een splitsing vervalt.
    We nemen je opmerking in ieder geval mee.

    geplaatst op
  • Hoi Michiel,

    Later merkte ik het. Ze hebben alleen allemaal dezelfde naam, en de eerste berichten die ik binnen kreeg op de HRM feed waren... laten we zeggen twijfelachtig van HR kant gezien (veel juridische zaken, die als je heel diep zoekt idd een HR relevantie hebben).

    Wat ik wel nog als opmerking wil plaatsen: evenementen aanmelden lukt niet. Er staan er een paar, maar b.v. die van Media Plaza (mijn werkgever) staan er niet. Maar de 'meldt een event aan' knop werkt niet echt (of echt niet).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.