Nokia speelt in op ontevreden iPhone gebruiker

Nokia speelt in op ontevreden iPhone gebruiker

Sinds Apple de prijzen van de iPhone binnen een paar maanden na de lancering drastisch heeft laat kelderen zijn er natuurlijk een heleboel iPhone bezitters die zich genept voelen. Immers, zij hebben 200 dollar meer betaald dan de iPhone nu gaat kosten (mooi artikel in Der Spiegel). Steve Jobs: “That’s what happens in technology.” (Leuke Q&A van USA Today).

Aha, dachten ze bij Nokia. Als we iedereen die zoekt op “iPhone price drop” nu eens via Google Adwords proberen te laten kennismaken met Mosh (het nieuwe sociale mobiele netwerk van de telefoongigant). Op TechCrunch schrijf Michael Arrington hierover:

‘There isn’t much to suggest that any angry iPhone users will be turning to Nokia Mosh to ease their pain. But it is some good thinking by a Nokia marketer nonetheless.’

Inderdaad slimme marketing. Aardig is, dat Apple zich niet uit het veld laat slaan. In een zeer lezenswaardig artikel op Pronet Advertising (The Battle of the Google Search Ads - Why Web Ads are the Future) heeft Muhammed Saleen nog onderstaand plaatje geplaatst:

Dit is natuurlijk geen nieuw fenomeen. Twee jaar geleden buitelden voor- en tegenstanders van het onbewoonde Hans Island, in Google Adwords, uit Canada en Denemarken over elkaar heen.

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Tsja, hoeveel mensen zouden nu zoeken op 'iphone phone drop'? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit 'nieuws' naar buiten is gekomen. Heeft Nokia dit wellicht zelf naar buiten gelekt om via word-of-mouth in te haken op de rumoer rondom Apple iPhone?

    Zie overigens ook Apple luistert van Bas van de Haterd.

    geplaatst op
  • @Marco: het is ook: “iPhone price drop” . Of het daar anders van wordt? Het zou helemaal mooi zijn als Nokia dit zelf gelekt heeft idd.

    geplaatst op
  • Ah, tikfoutje, maar je weet wat ik bedoel ;-)

    geplaatst op
  • Ik vind het echt nog onbegrijpelijk dat ze die prijs zo hebben geslacht. Onstabiel prijsbeleid in mobiel is killing. Retailers, distributeurs en consumenten hebben enige houdvast nodig in prijs. Onstabiele prijzen remt vervangingsmarkt en remt early adopters om in te stappen. Ik heb begrepen dat Apple nu 100 dollar credit aanbiedt aan de "slachtoffers".

    Trouwens ik begrijp nu ook waarom ik zo veel hits krijg op mijn Nokia Mosh blogpost:http://marikaya.wordpress.com/2007/06/04/nokia-enters-social-sharing-world-with-mosh/

    geplaatst op
  • Vergeet die opmerking over 100$ credit ;-)

    geplaatst op
  • Ach, als de iPhone dan straks naar Nederland komt is het een koopje. Elke 2 maanden 200 eraf, dan kom je op een nette 0 in februari. ;)

    Maar de prijsverlaging is voor Europa natuurlijk wel heel goed. Dat betekent gewoon een gratis iPhone bij een wat zwaarder abonnement. En dat zal er waarschijnlijk wel voor zorgen dat er flink wat over de toonbank gaan.

    geplaatst op
  • De prijsverlaging is een logisch gevolg van de andere inkomens-stromen die apple met de iphone aan het genereren is. (200 euro op een totaal kostenplaatje van zo'n 2000 euro voor 2 jaar is trouwens niet zoveel. Het zou mij niets verbazen als voor de prijsverlaging een verhoging van de bonus van att&t zou staan.) Afgezien daarvan komen er nu ook inkomsten uit de starbucks deal en de youtube deal. Ten minste ik neem aan dat er een inkomstendeling plaatsvindt tussen apple en google/youtube voor de advertentieinkomsten gegenereerd met de iphone op youtube. ;)

    Met andere woorden: "Apple verlaagt met 200 euro, maar haar inkomsten blijven stabiel of worden zelfs verhoogd."

    geplaatst op
  • De adwords advertentie was helemaal niet van Apple, blijkt nu:
    http://gizmodo.com/gadgets/ads/apples-iphone-contextual-ad-was-fake-297512.php

    geplaatst op
  • Wat mij betreft is de actie van American Express nog veel beter: zij geven de kopers van de Iphone die hun AMEX kaart hadden gebruikt voor de aanschaf de volledige $200 terug.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.