Nike en MSN lanceren Pan-Europees online voetbalspel

3 juni 2004, 19:07

Nike en MSN lanceren op 10 juni aanstaande in elf Europese landen – waaronder Nederland – het 3-D Ole voetbalspel. Dit on-line initiatief, dat exclusief is ontwikkeld voor MSN Messenger, is onderdeel van een ge?ntegreerde mediacampagne van Nike, de Nike Ole-voetbalcampagne. Voor de promotie van het spel zullen advertenties worden geplaatst op onder andere MSN Hotmail, MSN Messenger en MSN Today.

Het 3-D Ol? voetbalspel is een driedimensionaal, digitaal voetbalspel. Het is gebaseerd op het multiplayer voetbalspel dat te vinden is op nikefootball.com, waarin topvoetballers optreden zoals Thierry Henry, Ronaldo, Luis Figo, Ruud van Nistelrooy, Francesco Totti en Roberto Carlos. Het MSN Messenger Nike Ol? voetbalspel kan alleen op MSN Messenger gespeeld worden en gebruikers kunnen buddies uitnodigen om on-line mee te doen.

27,4 miljoen unieke gebruikers

Voor Nike is MSN een ideaal medium en de partner bij uitstek om te communiceren met zijn overwegend jonge doelgroep, die sterk op Internet is vertegenwoordigd. MSN Messenger telt in Europa meer dan 27,4 miljoen unieke gebruikers.

MSN marketing manager Marc Hoenke: “Het project dat we met Nike uitvoeren is een uitstekend voorbeeld van ons vermogen om een Pan- Europese ge?ntegreerde campagne uit te voeren. Het project demonstreert hoe creatief digitale marketing toegepast kan worden om campagnedoelstellingen te realiseren. Voor Nike biedt de samenwerking met MSN de mogelijkheid om een zeer groot gedeelte van de doelgroep te bereiken.

Emily Brew, Nike EMEA Digital Brand Director zegt: “Wij hebben een sterke behoefte aan innovatieve oplossingen om effectief onze voetbaldoelgroep te bereiken. We vinden het daarom bijzonder om samen met MSN de gebruikers van MSN Messenger te benaderen en zijn ervan overtuigd dat dit ons zal verzekeren van veel bekendheid voor het spel in Europa. We vertrouwen erop dat we met het toevoegen van deze bijzondere digitale beleving aan onze media-mix echte toegevoegde waarde cre?ren binnen onze ge?ntegreerde Ol?-campagne.”

Bron:

Persbericht

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!