Nijntje nieuwe gezicht van New York

15 september 2003, 04:10

Nijntje het Konijntje ? in Amerika als Miffy bekend ? wordt het nieuwe gezicht van New York. Gisteren werd het geesteskind van tekenaar Dick Bruna be?digd als de eerste ?gezinsambassadeur? van New York.

Miffy loves New York CityDe plechtigheid vond plaats in de bekende speelgoedwinkel FAO Schwartz in aanwezigheid van Dick Bruna.

Het stadsbestuur heeft Nijntje gekozen als symbool om New York na de terreur van 11 september een niet beladen, vriendelijk gezicht te geven. In verband met het nieuwe ambt van Miffy is een speciaal boekje gemaakt onder de titel ?Miffy Loves New York City?. Het is een gids voor gezinnen met kinderen waarin de belangrijke toeristische plekjes van New York staan. Daar vindt de bezoeker ook steeds weer Nijntje terug.

“Na de terreur en de ellende van 11 september heeft New York behoefte aan een leuk, vriendelijk beeld dat ver staat van de terreur en ellende van de afgelopen jaren,” zegt Marja Kerkhof, die de rechten van Bruna wereldwijd beheert.

Nijntje moet helpen de stad New York weer een vriendelijker plaats te maken, met name voor toeristen en gezinnen met kinderen. De keuze is op Nijntje gevallen omdat New York een niet te commercieel symbool wilde dat zowel volwassenen als kinderen aanspreekt. Daarom is Disney afgevallen. De gids Miffy loves New York is het eerste project.

De stad New York wil het konijntje ook gebruiken voor andere projecten. Op het programma staat een veiligheidscampagne. Verder advertenties en reclame om de stad New York, zowel in Amerika als in het buitenland te promoten.

Bron:

http://www.rotterdamsdagblad.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!