Nieuwe uitdager op markt ‘contextual ads’

Nieuwe uitdager op markt ‘contextual ads’

Het Amerikaanse Kanoodle.com wil de strijd aangaan met Google en Overture op de markt voor ‘contextual ads’, het plaatsen van banners gericht op de inhoud van de website.

Het bedrijf bestaat al sinds 1999 maar heeft recent een onbekend bedrag gekregen van investeerder Insight Venture Partners om zijn ambities waar te maken, zo meldt de Wall Street Journal. Klanten van Kanoodle zijn onder meer InfoSpace en Cnet. Kanoogle wordt deels gevormd door ex-medewerkers van Sprinks, het onderdeel van uitgever Primedia dat zich ook richtte op ‘contextual ads’ en is overgenomen door Google.

Bron:
http://online.wsj.com/
(via: Emerce)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.