Vanavond zal MSN Nederland een nieuwe portal lanceren om “meer overzicht en rust te creëren en snel en eenvoudig te traceren informatie aan te bieden”. Hiervoor hebben ze eerst een eyetrackonderzoek en een gebruikers-onderzoek uit laten voeren. De belangrijkste wijzigingen:
- De 19 kanalen aan de rechterkant worden vervangen door 6 magazines (Nieuws, Entertainment, Geld & Ondernemen, Lifestyle, Computer & Technologie en Auto) wat de leesbaarheid van de pagina moet verhogen en meer traffic naar de magazines moet krijgen. Hierdoor ontstaan duidelijkere doelgroepprofileringen.
- Natuurlijk biedt dat weer kansen voor adverteerders en daar veranderd dan ook het een en ander. Er wordt straks nog maar één advertentie getoond, maar die is wel een stuk groter. (medium rectangle of leaderboard) Verder is er de mogelijkheid om rich media zoals streaming video toe te voegen. Meer mogelijkheden om te adverteren dus.
Hierdoor moet ook het probleem van concurrerende advertenties op één pagina opgelost zijn, want er staat er immers nog maar één.
Ik ben benieuwd. We zullen het vanavond zien.
Het persbericht vind je hier
Meer informatie voor adverteerders staat hier