Nieuwe onderzoeksmethode van MindShare verdeelt consumenten in zeven groepen
MindShare heeft een 3D-segmentatie voor consumenten wereldwijd ontwikkeld, die gegevens over sociale factoren, merkvoorkeur en mediagedrag combineert en zo komt tot zeven doelgroepen.
In Groot-Brittannie zijn dat `contented homebodies` (11,7% van de bevolking), gericht op familie en vrienden, houden vakantie dicht bij huis en kijken veel tv. `Disinterested drifters` (20%) hebben nauwelijks belangstelling voor trends of nieuwe technologie, hebben weinig op met buitenlanders, kijken veel tv en luisteren naar commerciele radio. `True Brits` (13%) zijn trots op hun eigen nationaliteit, hebben het laagste inkomen, maken het minst gebruik van internet en houden van sportprogramma`s. `Holistic progressives` (13,8%) zijn kapitalisten met een geweten, kunst en cultuur zijn belangrijk, ze gaan graag op vakantie en kijken het minst tv. `Cultured conservatives` (16%) zijn tevreden met hun leven, hebben een mooi huis en zijn bereid meer te betalen voor een goed merk. `Brand aspirers` (13%) zijn energiek en optimistisch, modebewust en op de hoogte van nieuwe technologie. `Social strivers` (13%) weten veel van technologie, zijn ambitieus, hebben het meeste last van stress en luisteren veel naar muziek.
Bron:
Media Week p. 18, 1,2 p.