Nieuwe meetmethode Nielsen//Netratings voor digitale media

Nieuwe meetmethode Nielsen//Netratings voor digitale media

Internetmeetbedrijf Nielsen//Netratings heeft een nieuwe dienst aangekondigd voor het meten van digitale media, onder de naam ‘digital media universe’. Het bedrijf zegt dat het zodoende nu ook metingen kan doen op het gebied van instant messaging, mediaspelers, online games, AOL-kanalen en wireless content-systemen. Volgens de nieuwe methode trokken Microsoft en AOL Time Warner in oktober elk meer dan 92,6 miljoen unieke bezoekers. Yahoo kreeg er 79,8 miljoen en Google 37,7 miljoen. Het volledige ‘digitale media universum’ ontving in oktober 178,7 miljoen bezoekers. Volgens Nielsen kunnen marketeers dankzij de nieuwe methode “beter begrijpen op welke manier consumenten gebruik maken van instant messengers en andere applicaties die in hoog tempo een belangrijk vehikel voor adverteerders worden”.

Nielsen//NetRatings Announces the First Digital Media Universe Rankings, With Microsoft and AOL Time Warner Neck-and-Neck as the Top Parent Companies.

Source:
http://www.nielsen-netratings.com/news.jsp


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.