Nieuwe ideeën door zoekmachines

3 december 2004, 05:54

Uit de resultaten van de Nationale Search Engine Monitor (Checkit) blijkt dat 65% van de internetgebruikers via zoekmachines op ideeën wordt gebracht van aanbieders die men voorheen nog niet kende.

De resultaten laten verder zien wat internetgebruikers waarderen in een zoekmachine: overzichtelijkheid, goede zoekresultaten, duidelijkheid en snelheid. Google-gebruikers zijn enthousiast over de zoekresultaten die ‘hun’ zoekmachine presenteert (59%), terwijl ilse-gebruikers daarover aanmerkelijk minder tevreden zijn (13%). Van de Google-gebruikers zegt 56% (bijna) altijd te vinden wat men zoekt, terwijl dit bij ilse-gebruikers 36% is.

Er zijn opmerkelijke verschillen tussen de persoonskenmerken van Google-gebruikers en die van ilse-gebruikers. Van de Nederlandse Google-gebruikers is 59% man en 41% vrouw, terwijl bij ilse 35% man is en 65% vrouw. Google (22%) trekt meer mensen aan van 24 jaar of jonger dan ilse (11%), terwijl ilse (28%) meer ouderen trekt dan Google (20%). Google trekt 35% hoger opgeleiden, terwijl ilse 19% hoger opgeleiden trekt.

Bron:

Persbericht Checkit

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief