Nieuw keurmerk websites een succes

14 december 2005, 06:20

Drie maanden na zijn start heeft het mkbOK-keurmerk (een initiatief van de stichting MKB en internet) de grens van 250 aangesloten websites doorbroken. Het keurmerk heeft nu evenveel aangesloten leden als Thuiswinkel Waarborg, de partij die in 2001 Nederland een keurmerk voor webwinkels introduceerde.

In totaal hebben tot nu toe 400 bedrijven een aanvraag gedaan voor het keurmerk waarvan er 50 zijn afgewezen. De stichting heeft grote ambities voor het komende jaar: ze verwacht dat 5000 winkels en bedrijven in 2006 het keurmerk gaan voeren aldus Emerce.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Feeder

    Thuiswinkel Waarborg is voor een aantal ondernemers onhaalbaar vanwege de jaarlijkse contributie. Dat verdraagt zich m.i. slecht met de objectieve ballotage die zij zeggen te hanteren. Ben benieuwd of het succes van mkbOK deels daaruit bestaat dat zijn in dit (financiele) gat gesprongen zijn.


    14 december 2005 om 10:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!