Nieuw keurmerk voor e-mailmarketing?

24 februari 2006, 07:22

Ik las vanmorgen een opmerkelijk bericht in ReclameWeek. Zo zou Ubbo Maagdenberg van emailmarketingbureau E-mark in april starten met een keurmerk voor e-mail-marketingbureaus (de slager die een slagerskeurmerk uitgeeft?). Bureaus die willen aansluiten, moeten een flinke capaciteit hebben, netjes adressen verzamelen en hun systeem moet onder druk blijven staan. Maagdenberg is bureaus zat die niet gericht emails versturen, net als bedrijven die ‘zomaar iemand verantwoording geven voor e-mailmarketing.’

Ze beginnen vroeg dit jaar met de 1-april grappen…

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Anders

    Alweer een keurmerk? In mei 2005 kwam de EMMA ook al met een keurmerk voor e-mailmarketingbureaus. Onder andere toegekend aan… E-mark.

    Om de zoveel maanden een nieuw keurmerk lanceren maakt de branche belachelijk en maakt keurmerken onbetrouwbaar.


    24 februari 2006 om 08:04
    media

    Zoals ik ook al aangaf in mij posting, ik heb het idee dat het hier om een 1 april grap gaat. Vraag is of ReclameWeek dit zelf ook doorheeft.


    24 februari 2006 om 08:05
    Maagdenberg

    Het artikeltje in de reclameweek geeft niet helemaal weer wat er besproken is. Het punt is dat er te veel bedrijven zijn die beweren zich bezig te houden met e-mailmarketing en capaciteit en stabiliteit beloven die er niet is. Het is voor een klant moeilijk dat onderscheid te maken. Het staat los van EMMA of DM.

    Wij hebben slechts aangegeven dat wij een voorstander zijn van een systeem waarbij bedrijven niet meer van alles en nog wat mogen beweren. Beweringen zouden getoetst moeten kunnen worden. Dat zou voor heel veel bedrijven tijd en geld schelen en het makkelijker maken een juiste keuze te maken.

    Het is namelijk echt niet te geloven wat sommige bedrijven beweren en uiteindelijk leveren. Wij hebben klanten die het aan den lijve hebben ondervonden van andere bureaus waarbij mailingen van 1 uur er uiteindelijk 24 uur over doen met een foutpercentage van 20%.

    Wij hebben geen! persbericht gestuurd, waarin wij melding maken van de oprichting of ed. Wij werden om onze mening gevraagd en die hebben ze gekregen.


    24 februari 2006 om 09:19
    media

    Dank voor de toelichting Ubbo; verkeerde interpretatie dus van ReclameWeek.


    24 februari 2006 om 11:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!