Naar onafhankelijke meetrichtlijnen

Naar onafhankelijke meetrichtlijnen

In 1999 is de Fast Europe-commissie gelanceerd, die onder meer als doelstelling heeft om onafhankelijke standaards voor online metingen te ontwikkelen. Fast Europe is een initiatief van Fast US, P&G, IBM, IAB Europe, WFA, ESOMAR en de ARF.

Commissielid Adam Philips (ESOMAR) schetst wat er tot nu toe is bereikt en hoe het verder moet. Fast Europe heeft inmiddels de door Fast US ontwikkelde richtlijn vertaald naar de Europese markt, waar ook delen van de ESOMAR/ARF Guideline voor online onderzoek aantoe zijn gevoegd. Verder is er niet alleen een lexicon van termen en definities gepubliceerd, maar ook onder meer een Principles of o-line media audience measurement-richtlijn en Terms and definitions for marketers-richtlijn. Mooie resultaten, maar deze richtlijnen zijn nog lang niet breed geaccepteerd door de reclame- en media-industrie. De media zijn meestal een sterk nationale bedrijfstak, waarbij elke nationale markt zijn eigen richtlijnen en standaards hanteert. De weg naar harmonisering is nog lang.

De volgende stap van ESOMAR, de ARF en de WFA is om met een kleine groep internationale belanghebbende partijen tot een operationeel plan te komen. Ge?nteresseerde organisaties en individuen kunnen contact opnemen met Ted Vonk van ESOMAR (.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)).

Bron:
Research world


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.