MWG-Congres 2006: Mijn consument loopt weg!

MWG-Congres 2006: Mijn consument loopt weg!

De eindconclusie van het MWG-Congres 2005 was dat de consument de baas is in communicatieland. Aansluitend op deze conclusie stelt MWG 2006 de vraag centraal “of en zo ja hoe het mogelijk is om in de toekomst grip te houden op die consument”.

Gisteren was de eerste dag en Peter Wiegman (Het Media Loket) deed verslag op Mediaonderzoek.nl:

Ook Elsbeth Eilander (TvM) was gisteren aanwezig en deed daarvan verslag op Molblog.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Peter gaat vandaag vrolijk door met zijn verslagen. Inmiddels staat het eerste verslag online: MSN versus Google.

    Joost Bon (MSN) over de Chatman-campagne van Hi in Messenger: "De campagne leverde een netwerk op van 500.000 gebruikers, waar Hi direct mee kan communiceren. Een mooi voorbeeld van viral marketing."

    Sydney Mock (Google) categoriseerde de invloed van internet in 5 groepen: commercie (o.a. de long-tail), entertainment (TV, video, radio), uitgeven (nieuws gaat van papier naar onlinen en de opkomende invloed van blogging), communicatie (bijvoorbeeld voice over IP) en advertising.

    geplaatst op
  • Ook Fred Sengers (MT) was aanwezig in Noordwijkerhout en zijn verslag is te lezen in MarketingPulse.

    Een paar aardige quotes die Sengers noteerde:

    En passant hekelde Jeroen de Bakker de Top of Flop-enquete van de VEA, waaruit blijkt dat reclamemakers vinden dat podcasten de meest overschatte hype van het afgelopen jaar was. 'Vakgenoten die dat roepen weten niet waar ze het over hebben.'

    en

    Michael Nederlof, directeur verkoop en communicatie van PCM Dagbladen, vertelde dat de verkoop van abonnementen, losse verkoop en advertenties relatief steeds minder belangrijk wordt. Inmiddels komt 25% van de omzet van dagbladen uit lezersactiviteiten als dating, reizen en de verkoop van dvd's en boeken. In 2008 moet dat 50% zijn.

    geplaatst op
  • Voor de echte freaks staat hier een compleet overzicht van de verslagen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.