MSN en Tiscali komen met standaard banner

MSN en Tiscali komen met standaard banner

MSN en Tiscali stappen met ingang van september over op een nieuw prijsmodel voor online adverteren. Met het model, dat uitgaat van een vaste basisprijs, lopen beide partijen vooruit op de bereikscijfers die de Stichting Internet Reclame (STIR) in januari 2005 verwacht te presenteren.

Het model, dat is ontwikkeld door Zenith Optimedia, heeft als basis de standaard banner, de zogeheten 468er. Daarvan uitgaande worden toeslagen voor positie en formaat (skyscrapers, rectangels) berekend. Dit moet voor meer helderheid zorgen in de online advertising markt en tzt de invoering vereenvoudigen van het GRP-model (dat is gebaseerd op het afrekenen op doelgroepbereik). De bedoeling is dat andere online exploitanten deze norm ook gaan voeren.

MSN begint al op 1 september met afrekenen op basis van doelgroepbereik bij Hotmail Messenger. ‘Omdat we daar in staat zijn op sociaal-demografische gegevens te targeten’ aldus salesmaneger Rob Molenaar. Tiscali voert al wel het nieuwe prijsmodel in, maar blijft nog even het CPM-tarief hanteren. Overigens rekent Lycos Nederland al twee jaar af op basis van doelgroepbereik.

Bron:
Adformatie


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Gisteren het hele artikel in de Adformatie gelezen. Goed dat er wordt nagedacht over nieuwe modellen maar ik ben bang dat deze solo-actie van MSN en Tiscali nog meer onduidelijkheid oplevert bij de traditionele adverteerders. Jongens, een advies: zorg eerst dat je die online bereiksmetingen goed voor elkaar hebt en kom daarna met een nieuw afrekenmodel dat door de hele markt wordt gedragen!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.