Moreel marketing leider bén je bewust en géeft je impact

9 juni 2021, 11:38

Een stappenplan tegen ongelukken en voor het maken van verschil

Mogen wij algoritmes keuzes laten maken? Zonder dat gebruikers het weten? Een lastige vraag, waardoor een ongeluk in een klein ‘Facehoekje’ zit. Het moreel waardenkompas helpt je daarom integer te handelen bij morele dilemma’s. Daardoor volgen anderen je besluiten. Integriteit geeft jouw (persoonlijke) merk daarom bereik en volgers. Je zet stappen door bewust na te denken over wat ‘goed’ is. Zodat je, als moreel leider, positieve impact hebt voor people, planet én profit.

Je hebt een verantwoordelijkheid als je een ’techreus’ inzet om je klanten te bereiken, plasctic producten verkoopt of vliegreizen binnen Europa promoot. Het moreel waardenkompas zorgt dat waarden van marketeers, organisaties, klanten en de maatschappij op elkaar worden afgestemd. Waardoor iedereen handelt vanuit gezamenlijke waarden. Dat maakt je organisatie integer en voorkomt ‘ongelukken’ zoals ‘nepnieuws’ bij Facebook.

Nick Nijhuis
Marketingcoach en Online Marketeer bij NickLink

Ruim 15 jaar maak ik organisaties digitaal volwassen. Bewust doelen formuleren, nadenken over de impact, meten met data en met elkaar leren leidt tot duurzaam concurrentievoordeel. Ik verdubbelde de opbrengsten uit advertenties voor de webshop Sameneenkoekopen.nl. Voor Easy Systems ben ik erin geslaagd het aantal websitebezoekers en de conversie te verdubbelen. Ik ben gecertificeerd als docent, examinator en trainer in persoonlijkheidsanalyse (DISC). Daarnaast NIMA-C gediplomeerd. Mijn specialismen zijn: strategie, data, optimalisatie, ethiek en leiderschap. Wil je ook digitiaal volwassen worden? Neem contact met me op.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!