Moreel marketing leider bén je bewust en géeft je impact

9 juni 2021, 11:38

Een stappenplan tegen ongelukken en voor het maken van verschil

Mogen wij algoritmes keuzes laten maken? Zonder dat gebruikers het weten? Een lastige vraag, waardoor een ongeluk in een klein ‘Facehoekje’ zit. Het moreel waardenkompas helpt je daarom integer te handelen bij morele dilemma’s. Daardoor volgen anderen je besluiten. Integriteit geeft jouw (persoonlijke) merk daarom bereik en volgers. Je zet stappen door bewust na te denken over wat ‘goed’ is. Zodat je, als moreel leider, positieve impact hebt voor people, planet én profit.

Je hebt een verantwoordelijkheid als je een ’techreus’ inzet om je klanten te bereiken, plasctic producten verkoopt of vliegreizen binnen Europa promoot. Het moreel waardenkompas zorgt dat waarden van marketeers, organisaties, klanten en de maatschappij op elkaar worden afgestemd. Waardoor iedereen handelt vanuit gezamenlijke waarden. Dat maakt je organisatie integer en voorkomt ‘ongelukken’ zoals ‘nepnieuws’ bij Facebook.

Nick Nijhuis
Digital Marketing expert en trainer in leiderschap bij NickLink en Sky Dust

Digitaal volwassen worden ☆ ESG & CSRD ☆ Meer impact vanuit thought leadership ☆ Ondersteuning van een ervaren digital marketeer, trainer, spreker en auteur. Naast eigenaar van NickLink en MoreelLeider.nl ben ik partner bij Sky Dust, dat organisaties klaar maakt voor ESG met behulp van AI. Als examinator bij de Nederlandse Marketing Associatie (NIMA) beoordeel ik digitale businessplannen en verbeter ik de marketingervaring in de markt. Voor Hogeschool Windesheim train ik studenten in digital marketing, business innovation en leadership Ik ben een gecertificeerd docent, auteur, spreker en trainer. Mijn specialismen zijn: strategie, data, AI, optimalisatie, ethiek en leiderschap. Wil je ook duurzaam digitaal volwassen worden? Neem contact met me op.

COMMUNITY
Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!