• Mobile
    wordt gesponsord door

Mobiele marketing ontgroeit kinderschoenen

Mobiele marketing ontgroeit kinderschoenen

Mobiele marketing is het stadium van de hype voorbij. De praktijk wijst uit dat mobiele telefoon een uitstekende rol kan vervullen in de communicatiemix.

Adverteerders beginnen geleidelijk te ontdekken dat de mobiele telefoon een communicatiemedium is, dat de bestaande kanalen goed kan aanvullen. Dat blijkt uit het Basisreport Mobile Marketing van Berlecon Research uit Duitsland. Het mobieltje vormt een handig responsmedium bij sp-acties, het is een ideaal kanaal om de klant van actuele informatie te voorzien, en ook voor bestellingen en andere transacties is de mobiele telefoon goed te gebruiken. Een voorwaarde voor het effectief inzetten van de mobiele telefoon is dat de gebruiker overtuigd wordt van de voordelen van dit kanaal. Zo kunnen bij responsacties extra prijzen worden gegeven, en bij mobiele bestellingen een hogere korting. Zitten zulke extra?s er voor de gebruiker niet in, dan is de kans groot dat hij liever voor de vertrouwde kanalen kiest.

In Duitsland wagen steeds meer bedrijven zich op het pad van de mobiele marketing, en daaronder zijn klinkende namen als P&G en Johnson en Johnson. Als die bedrijven bij hun acties de meerwaarde en relevantie voor de gebruiker echt voorop stellen, dan ziet de toekomst voor mobiele marketing er zonnig uit.

Bron:
Direct Marketing

Via:
http://www.marketing-online.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.