Minder dan 10% van bedrijven gebruikt op website pop-up-reclame

Minder dan 10% van bedrijven gebruikt op website pop-up-reclame

Pop-up-reclame komt minder voor dan de meeste internetgebruikers denken. Slechts 9,2% van alle bedrijven die op het internet reclame maken doen dat met pop-ups.

Alle pop-up-reclame tezamen maakte in de eerste zeven maanden van 2002 slechts 2% van de online reclamebestedingen uit. Dit blijkt uit cijfers van Nielsen/NetRatings. Uit het onderzoek bleek ook dat slechts 63 bedrijven verantwoordelijk zijn voor 80% van alle pop-up-reclame. Nog eens 2.145 bedrijven namen de overige 20% voor hun rekening.Omdat pop-up-reclame erg opvalt en veel internetters irriteert, heeft een aantal bedrijven initiatieven ondernomen om daar een eind aan te maken. Blazing Logic uit Californie gebruikt de pop-up-reclame zelf om de gebruiker naar zijn mening te vragen en tegelijk software die pop-up-reclame blokkeert te promoten. Bezoekers van de website krijgen vragen voorgelegd als `Heeft u genoeg van irritante pop-ups?` en `Wilt u dat dit de laatste irritante pop-up-reclame is waar u ooit nog mee wordt lastiggevallen?`.

Bron: Marketing Management p. 5, 1/2 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.