Microsoft’s Pizza in Redmond fiasco

16 februari 2005, 16:23

Microsoft's Pizza in Redmond fiasco

Microsoft adverteert momenteel rondom de Microsoft Campus in Redmond voor MSN Search. Tod Bisshop kwam bovenstaande uiting (helaas geen betere kwaliteit gevonden) tegen op de achterkant van een auto en kon het niet laten “Pizza in Redmond” (de zoekopdracht in de advertentie) in te voeren in MSN Search en de uitkomst te vergelijken met de resultaten van Google, Yahoo! en Ask Jeeves. Klik op de links en je trekt de conclusie dat deze uitkomst niet datgene was dat Microsoft voor ogen had.

Vervolgens maakte Tod gebruik van de ‘Search near me’ functie die gepromoot wordt in de campagne. Het eerste niet gesponsorde resultaat: Janitorial supplies. Tod sluit zijn test af met het resultaat van volgens hem ‘‘the real kicker” Google Maps.

Het aantal blogs dat dit gaat publiceren zal ongetwijfeld de komende dagen groeien.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Paul

    …terechte kritiek… maar te makkelijk en flauw als je het mij vraagt. Bij elke zoekdienst kun je wel een querie bedenken die hylarisch is en niet het gewenst resultaat oplevert…


    16 februari 2005 om 19:04
    evroekel

    Klopt, dat is ook bij MSN het geval, maar adverteren met juist die query is bijzonder ondoordacht. Of niemand bij MSN heeft even een check heeft gedaan toen hij de tekst zag of men heeft de invulling domweg aan het reclamebureau heeft overgelaten zonder een final check te doen van de tekst. Beide gevallen zijn naar mijn mening een misser die ter lering en vermaak best wat publiciteit mag opleveren.


    16 februari 2005 om 19:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!