Mercury Interactive voorspelt Idols-winnaar

5 maart 2003, 14:32

De laatste dagen voor de finale van de Idols-talentenjacht houdt Mercury Interactive doorlopend de verkeersdrukte op de website in de gaten met haar application performance tool Topaz.

Uit de resultaten van deze metingen van afgelopen week, toen Jamai, Jim en Hind het tegen elkaar opnamen, komen interessante zaken naar voren. Zo is uit de responstijden van de afzonderlijke pagina?s af te leiden dat de meeste aandacht tot aan de uitzending van zaterdagavond uitging naar de idolen Jamai en Hind. De pagina van Hind was donderdag zelfs veruit de meest bezochte pagina. Op zondagmorgen, na de uitslag, ging de aandacht van de webbezoekers vooral uit naar Jamai, terwijl Jim in populariteit iets terugzakte.

Afgaand op deze performance-gegevens, durft Boudewijn Aelbers, APM technical accountmanager van Mercury Interactive, de voorspelling wel aan dat Jamai grote kans heeft de mega-talentenjacht waaraan meer dan 7000 jongeren deelnamen te winnen.

De performancegegevens van de afgelopen dagen toont dat de website van Idols het drukst bezocht wordt tussen vier en zes uur in de namiddag. Het aantal bezoekers is dan zo groot, dat het gemiddeld 15 seconden duurt voor de homepage geopend is. Boudewijn Aelbers: “Het is opvallend hoe traag de site is. Er vallen onder meer navigatiebalken weg. Het is te verwachten dat tijdens de finale aanstaande zaterdag de drukte nog meer toeneemt en dat gevreesd moet worden voor een onbereikbare RTL-website.”

Mercury Interactive monitort vanuit Utrecht via twee netwerkproviders ieder kwartier de bezoekersdrukte op de Idols-website. Daarbij meet Mercury Interactive onder meer hoe snel de homepage geopend wordt, en wat de responstijden zijn bij het openen van de dossiers van Jamai, Jim en Hind. Mercury Interactive houdt deze hele week nog de responstijden van de Idols-website nauwlettend in de gaten.

Mercury Interactive

Mercury Interactive is marktleider op het gebied van Business Technology Optimization (BTO). De voor BTO ontwikkelde Optane Suite van Mercury Interactive omvat een reeks ge?ntegreerde producten en diensten voor het testen, optimaliseren en beheren van de prestaties zodat klanten hun bedrijfsprocessen kunnen optimaliseren en hun bedrijfsresultaten maximaliseren. Tot de wereldomspannende klantenkring van Mercury Interactive behoort 75 procent van de Fortune 500-ondernemingen. Mercury Interactive is opgericht in 1989, heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californi?) en vestigingen in meer dan 25 landen. De aandelen van het bedrijf staan onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer informatie over Mercury Interactive is te vinden op www.mercuryinteractive.nl

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!