MegaMedium introduceert reclame op steigerdoeken in centrum van Amsterdam

27 augustus 2003, 07:15

Onlangs heeft MegaMedium, dat in Utrecht, Rotterdam en Den Haag al drie jaar reclame op steigerdoeken exploiteert, dit medium ook geintroduceerd in het centrum van Amsterdam. Op andere locaties in de hoofdstad verschenen de zogeheten Swanks al eerder.

Het eerste doek in de binnenstad van Amsterdam, onderdeel van de tennisballencampagne van Bacardi Breezer, bevindt zich op de hoek van de Paleisstraat en de Nieuwezijds Voorburgwal. Inmiddels heeft MegaMedium al 25 aanvragen van adverteerders binnen, waarvan er 9 afkomstig zijn van internationale hoofdkantoren in Londen. Orange heeft al een steigerdoek in Utrecht en komt nu met een doek van 550 vierkante meter in Den Haag. Het grootste doek tot nu toe is dat van Sky Radio langs de A12 met een formaat van 728 vierkante meter, hetgeen overeenkomt met dat van zeven reclamemasten. De Swanks zijn een vorm van restauratiesponsoring, aangezien ze op tijdelijke basis panden die gerestaureerd worden bedekken. Nu ontvangt de gemeente nog de meeste inkomsten, maar directeur van MegaMedium Cedric Boterman verwacht dat een derde op den duur naar de eigenaren van het pand gaat.

Bron: Reclameweek

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!