Je bekijkt een artikel van Hunch
partner

Meer impact met social media: Waarom dynamische personalisatie werkt

Ruim tweederde van de consumenten wil advertenties die passen bij de omgeving en het moment. Om je social media-doelen in de toekomst te halen zul je als marketeer veel slimmer en efficiënter moeten gaan werken.

27 oktober 2022, 10:00 5554 x gelezen

De inzet van social media voor contentmarketing zoals we dat tot op heden hebben gezien heeft zijn langste tijd gehad. Wie werkt bij een performance agency weet dat er een enorme hoeveelheid content over mensen wordt uitgestort, terwijl ze daarmee steeds minder mensen bereiken. Hoe groter het gewenste succes dat jij vandaag wil bereiken op social – hoe meer creatief werk je moet testen om gezien te worden. Het betekent ook: meer handmatig werk en meer tijd die je aan bewerkingen besteedt. Dat moet anders en dat kan anders.

Merken en bureaus moeten innoveren

Bureaus moeten innovatiever worden. Native platforms worden superslim en volledig geautomatiseerd. Merken en hun bureaus zullen dus moeten innoveren om op te vallen en het verschil te maken. Hoe kunnen bureaus innoveren voor hun merken en adresseerbare, contextuele berichten aan klanten leveren en waarde toevoegen, bovenop de bestaande waarde op deze platforms? Dat is mogelijk. Bedenk een strategie waarvan je denkt dat het werkt en je technologische toolbox voert hem uit. Daarmee boek je direct en schaalbaar succes.

De kloof overbruggen met technologie

Om consumenten te verleiden met social media-content ontvangen ze het liefst berichten die voor hen ook echt waarde toevoegen. Het gepersonaliseerd betrekken van consumenten wordt daarmee van cruciaal belang voor alle B2C-marketeers. Marketeers van de nieuwe generatie begrijpen hoe ze merken in de toekomst kunnen helpen. Alleen moeten die merken nog wel worden wakker geschud. Dat is de kloof die we overbruggen met technologische oplossingen.

Nu sociale media zo populair zijn en gebruikers met ongelooflijke snelheid eindeloos door hun feeds scrollen en content consumeren, moeten merken nieuwe en unieke inhoud inzetten. In-context boodschappen kun je linken aan producten, maar je kunt ook inspelen op locatie, interesse of demografische achtergrond. De koopintentie ligt 14 procent hoger bij advertenties die ‘in-context’ worden getoond. Adwise rapporteeerde een stijging van 67% in ROI met verbeterde DPA’s, door de juiste advertenties voor de juiste gesegmenteerde doelgroepen te leveren: voltooide aankopen, meer omzet en een terugkerend klantenbestand.

Dynamische personalisatie: Silo’s verdwijnen tussen performance en creatie

Bij veel traditionele campagnes wordt éénmaal een beroep gedaan op designers, waarna het wachten op resultaten begint. Vallen die tegen, dan moet het team terug naar de tekentafel. Door dynamische personalisatie in te zetten verdwijnen traditionele silo’s tussen performance en creatie.

Het resultaat is een betere performance. Kan het mooier?

Door per product(groep), locatie, interesse, demografie of de context van derde partijen aan microcampagnes te werken ontstaan duizenden variabelen waarin creatie het verschil maakt. Steeds opnieuw. Het proces van design en media-briefing naar optimale omnichannel uitlevering en optimalisatie werkt efficiënter en sneller. Het brengt minder kosten met zich mee en houdt creatie in de lead bij optimalisatie.

Hunch Framework: Connect – Design – Launch – Optimaliseer

Hunch werkt met een framework. In de vier stappen ‘Connect – Design – Launch – Optimaliseer’, bouw je aan winnende strategieën die zijn afgestemd op de consument. Door voortdurend te meten welke gepersonaliseerde journey het best converteert ontdek je waar je kunt doorontwikkelen.

Duizenden gepersonaliseerde afbeeldingen en video-ads

Met dynamische templates kunnen designers focussen op effectieve concepten en zo blijven draaien aan de knoppen om een campagne zo effectief mogelijk uit te serveren. Op die manier lanceer je vrij gemakkelijk complexe feedcampagnes en produceer je duizenden gepersonaliseerde afbeeldingen en video-ads. Je bespaart veel tijd met campagnes die je kant-en-klaar hebt liggen en kunt gemakkelijk hyperlokale campagnes lanceren en schalen.

Hieronder een voorbeeld van de werking van zo’n creative scale waarin je ziet hoeveel tijd en middelen je overhoudt in het voorbeeld van één campagne. Vermenigvuldig dat met het aantal campagne-initiatieven dat jij uitvoert en de tijdwinst loopt heel snel op. Zonder dynamische personalisatie zou je als designer honderden creatieve uitingen handmatig moeten produceren. Met dynamische sjablonen automatiseren we dat proces.

Hunch is an automated creative production and media buying platform that empowers brands and agencies to grow on paid social.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!