Mediabureau Carat zet klanten aan het webloggen

Mediabureau Carat zet klanten aan het webloggen

Mediabureau Carat gaat klanten als Tivo en Pfizer leren hoe ook zij weblogs kunnen inzetten als marketingtool. Doel: leren communiceren met klanten. Daarvoor krijgen ze eerst les over hoe de ‘blogosphere’ in elkaar zit aldus Mediapost (via: Emerce).

Met name de naam Pfizer in dit rijtje is opvallend. Niet alleen vanwege haar omvang maar vooral ook omdat het een farmaceutisch bedrijf beftreft. Zoals bekend hebben farmaceutische bedrijven in toe-nemende mate te maken met beperkingen op reclamemogelijkheden. Het inzetten van weblogs zou wel eens de oplossing kunnen zijn om toch de doelgroep (patienten, huisartsen en specialisten) te bereiken. Alhoewel voor hen ook online beperkingen gelden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • de oplossing voor farmaceuten is mijns inziens narrow casting. wel grappig dat juist een mediabureau zo'n initatief neemt.

    geplaatst op
  • Narrowcasting waar? In de wachtkamers van huisartsen en ziekenhuizen? Ook daar gelden toch de regels voor reclame voor geneesmiddelen?

    Jan?

    geplaatst op
  • Ik moet zeggen dat ik het niet uit mijn hoofd weet. Meer informatie over reclame voor geneesmiddelen is te vinden op Stichting Code Geneesmiddelenreclame.

    Voor discussie over geneesmiddelenreclame op internet zie Pfizer moet reclame voor Viagra staken.

    geplaatst op
  • Het blijft (blijkt) lastige materie. Hieronder zijn nog wat verwijzingen naar reclame over geneesmiddelen.

    Vervelende winterkwaaltjes : uitspraak reclame code commissie (pdf)
    Televisiespotjes voor haar middel tegen kalknagels : uitspraak

    geplaatst op
  • Ook weblogs zullen te maken krijgen met de SCG indien zij merkgericht en categorie of probleem gericht gaan operenen. De wachtkamer is publiek domein maar de adverteerder kan categorisch informeren. Kalknagels is een aardig voorbeeld. Apothekers en drogisten bepalen zelf wat er op beeldscherm komt als het gaat om OTC zelfs commercials toe staan. Narrow casting dus....

    geplaatst op
  • Ik bedoel : "indien zij merkgericht en NIET categorie of probleem gericht"

    geplaatst op
  • Whow, ik zie de targetingmogelijkheden al helemaal voor me wanneer je het vertoonde narrowcasting materiaal koppelt aan de klantendatase. Dus aan je 'lopende kwaaltjes en algehele ziekte beeld' want de dokter weet immers wie er in de wachtkamer zit en wanneer.

    Of je kunt met je nare hoest alleen op de woensdagmiddag een afspraak maken omdat dan longen- en luchtwegenmiddag is.

    geplaatst op
  • Kasper, misschien niet helemaal jouw ' thing' dit narrow casten? :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.