Media-inkopers blijven sceptisch over interactive advertising, maar verhogen toch budget

14 augustus 2003, 04:04

Onderzoeksbureau GartnerG2 ondervroeg 52 topfunctionarissen van Amerikaanse mediabureaus over hun plannen ten aanzien van interactieve reclame (banners, e-mail, mobiel etc.).

Zestig procent van hen vindt interactieve reclame minder effectief dan traditionele reclame. Interactieve reclame zou vooral geschikt zijn om de verkoop en het verkeer naar sites te stimuleren. Traditionele media zouden beter zijn voor branding en het positioneren van producten. Desondanks zouden de mediabureaus in het algemeen wel van plan zijn meer online te gaan besteden. Onderzoekster Denise Garcia lichtte per e-mail aan Emerce toe: “Media-inkopers verhogen hun bestedingen aan interactieve reclame van 5,5% naar 9,14% [in 2005] van het budget van hun klanten. We verwachten dat het aandeel van Internet advertising in het budget toeneemt, maar de totale budgetten nemen niet dramatisch toe en nemen voor sommige industrieen zelfs af.”

Bron:

http://www.gartnerg2.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief