Media-inkopers blijven sceptisch over interactive advertising, maar verhogen toch budget

Media-inkopers blijven sceptisch over interactive advertising, maar verhogen toch budget

Onderzoeksbureau GartnerG2 ondervroeg 52 topfunctionarissen van Amerikaanse mediabureaus over hun plannen ten aanzien van interactieve reclame (banners, e-mail, mobiel etc.).

Zestig procent van hen vindt interactieve reclame minder effectief dan traditionele reclame. Interactieve reclame zou vooral geschikt zijn om de verkoop en het verkeer naar sites te stimuleren. Traditionele media zouden beter zijn voor branding en het positioneren van producten. Desondanks zouden de mediabureaus in het algemeen wel van plan zijn meer online te gaan besteden. Onderzoekster Denise Garcia lichtte per e-mail aan Emerce toe: “Media-inkopers verhogen hun bestedingen aan interactieve reclame van 5,5% naar 9,14% [in 2005] van het budget van hun klanten. We verwachten dat het aandeel van Internet advertising in het budget toeneemt, maar de totale budgetten nemen niet dramatisch toe en nemen voor sommige industrieen zelfs af.”

Bron:
http://www.gartnerg2.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.