MEC in 10 Minuten: Vincent van den Boogert (ING)

12 februari 2013, 13:59

Vincent van den Boogert is bij ING verantwoordelijk voor het merk en de marketing voor de Nederlandse markt. Hij ziet het als zijn kernopdracht om vooral het vertrouwen van de klant te winnen. Relevantie voor de klant is zijn leidraad, met als opdracht het merk meer emotionele waarde te geven. Van den Boogert gaat in op de merkcampagne waarin de kleur Oranje centraal staat.

“Oranje kun je niet claimen, Oranje is van iederereen. Het laat wel onze mentaliteit zien”. ING maakte de radicale keuze om de NPS tot de leidende KPI te maken in al het handelen van alle medewerkers. Dat begint z'n vruchten af te werpen. ING is nog niet waar het wil zijn, maar Van den Boogert ziet dat belangrijke stappen genomen worden.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Marnix van Loenen

    Mooi om te horen dat ING bezig is een omslag te maken om een meer servicegerichte organisatie te worden. Relevant zijn voor je klanten lijkt alleen wel een erg open deur en is natuurlijk altijd belangrijk, maar relevant willen zijn is juist erg gericht op het inhoudelijke deel. Voor aanbevelingsgedrag is ook een gunfactor nodig, wat meer een emotioneel aspect is. En emotie wil ING graag meer toevoegen. Dit wordt wel gevat in de NPS, maar niet in de formule die Vincent van den Boogert hanteert. Store Support heeft gemerkt dat tijdens klantcontacten het enthousiasme van de medewerker richting de klant een grote invloed heeft op de NPS. Zou het niet beter zijn als ING daar ook aandacht besteed, naast het relevant willen zijn?


    13 februari 2013 om 08:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!