MEC in 10 minuten: Frank Houben over de merkstrategie van KLM

MEC in 10 minuten: Frank Houben over de merkstrategie van KLM

Frank Houben is wereldwijd verantwoordelijk voor het merk KLM. Zijn verhaal gaat over innovatie in de luchtvaart en in marketing. KLM moet - juist door de kleine thuismarkt - altijd actief blijven knokken voor een onderscheidende positie. Het samengaan met Air France heeft KLM eigenlijk Nederlandser gemaakt. Frank gaat in op de samenwerking met de Fransen en welke effecten dat heeft in het dagelijkse merkwerk. KLM belooft een inspirerende reis. Hoe dat concreet wordt ingevuld, komt ook aan de orde. Hoe bouw je een merk in een markt waarin prijs alleen maar belangrijker wordt ... en voor een deel niet door jezelf te beinvloeden? Frank deelt de grote lijnen van de strategie hoe KLM dat doet.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.