McDonalds gaat gezond

McDonalds gaat gezond
, ING Groep
@evr

“It’s what I eat and what I do… I’m lovin it” wordt het thema van de nieuwe campagne van McDonalds. In de campagne staan beweging en een gezond dieet centraal en zullen onder andere tennissterren Serena en Venus Williams te zien zijn. Ook Ronald McDonald wordt actiever en zal laten zien hoe plezierig bewegen is. Samen met de sponsoring van de Olympische spelen zou dit een omslag teweeg moeten brengen in de publieke opinie.

“Today marks a new chapter in the McDonald’s brand story. Energy balance is critical to well-being of children and families around the world. We are listening. We are learning, and we are going to lead. ” aldus Dean Barrett, McDonald’s svp of global marketing. Gedwongen door de toenemende aandacht voor een gebalanceerd dieet introduceerde de hamburgerketen al eerder salades. Hoewel wereldwijd het concern in februari nog 1,6 procent meer omzet wist te behalen dan een jaar daarvoor, ging in Europa de omzet afgelopen maand 3,4 procent achteruit

Aardig detail: in de tv-commercial wordt (vermoedelijk) geadviseerd wat minder TV te kijken, terwijl tv-commercials zelf al zo slecht worden bekeken. Tip voor McDonalds van mijn zijde… introduceer naast Supersize ook eens Minimize ;-)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Shel Holtz heeft hier een interessante aanvulling op over het feit dat McD deze PR bedrijft. Sceptici zeggen dat het slechts "windowdressing" is voor hun core business. Maar je zou het ook eens van de andere kant kunnen bekijken. Wat als McD nu eens werkelijk hun core business omdraait naar gezonder leven? Waar blijven de sceptici dan?

    geplaatst op
  • @Frank: Interessant!

    geplaatst op
  • Feit blijft dat de producten zelf nou niet meteen de gezondste producten zijn. De PR-laag er om heen kan de publieke opinie zeker positief beinvloeden, maar dan zal er in de productassortiment ook nog het nodige moeten gebeuren.

    geplaatst op
  • Ben beniewd welke invloed de geweldige docusoap 'SuperSize Me' hierop heeft gehad. Voor degene die 'm nog niet hebben gezien:
    http://www.supersizeme.com/home.aspx

    geplaatst op
  • @Erik: Dat is nu exact wat ik bedoel. Stel nu eens dat McD dat echt ook gaat doen. Het worden ook betere producten...wat dan?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.