MarketingTribune zet jongerentrends 2003 op een rijtje

MarketingTribune zet jongerentrends 2003 op een rijtje

2003 wordt het jaar van de Reality Generation. Deze jongeren genieten van echt. Authentiek zijn is belangrijk, en daarbij moet je laten zien wie je bent, dat je weet wie je bent en je de dingen doet met je hoofd in combinatie met je hart. MarketingTribune heeft wederom de trends onder jongeren op een rijtje gezet.

Hieruit blijkt onder meer dat jongeren naast echte helden ook de eigentijdse feesten belangrijk vinden. De dance events zijn de sterkst gestegen evenementensoort geweest in 2002 onder jongeren van 13 tot 25 jaar. Voor 2003 wordt de opkomst van het merk Burberry`s voorzien. De lounge-trend leeft nog volop en de lome hangmuziek is ook al op cd te koop. Adidas en Puma beleven een revival en ook Che Guevarra is terug in 2003. De vrijheidsstrijder staat voor normen en waarden en voor echtheid. Het zwart-wit denken komt eraan en de tijd van nuances, tolerantie en individualisme is over. Er is geen sprake meer van een Global Youth Culture. De massale jeugdbewegingen maken plaats voor kortstondige groepen. De mannen mogen wat minder mannelijk zijn, HP/De Tijd signaleerde al de opkomst van de metroseksueel. Dit type man speelt met zijn identiteit, zonder direct homoseksueel te zijn. Ook porno wordt meer genormaliseerd.

Bron : Marketing Tribune nr. 46, p. 18, 3 p


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Tv is voor bijna alle kinderen (96%) "cool en leuk", blijkt uit onderzoek van Carat. Ook een bioscoopbezoek wordt door bijna 88% als erg leuk ervaren. Radio is maar voor 51% een ' cool' medium. Tijdschriften doen het een stuk minder en slechts 2% van de kids is enthousiast over kranten. Over internet is 64% zeer te spreken.

    Bron: marketing-online.nl

    geplaatst op
  • Niets over de vluchtigheid van de feesten.
    Dr.D zegt als trendwatcher dat de feesten waarbij een dj plaatjes draait zullen afnemen en plaats zullen maken voor live muzikanten. Vooral allerlei cross overs naar afro jazz en latin jazz zullen het als muziekstijl helemaal gaan maken. Gecombineerd met een ingetogen kledingstijl. Maar wel zorgvuldig gedisgned. De kleding met veel bloot en felle kleuren is weg. Men gaat voor strak, bijna zakelijk, met oog voor detail.
    Voor meer info:
    .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op
  • Herstel:designed

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.