Marketingfacts 2.0

Marketingfacts 2.0

Marketingfacts 2.0Over een maand bestaat Marketingfacts 3 jaar. En zoals de lezers van het eerste uur weten, is er in al die tijd nauwelijks iets veranderd aan de techniek en de vormgeving. Marketingfacts draait nog steeds op pMachine Pro en ook de huis-tuin-en-keuken layout is slechts op details aangepast. Inhoud en interactiviteit hebben altijd voorop gestaan.

Tijden veranderen en als Marketingfacts een merk wil worden, dan hoort daar een eigen huisstijl met logo bij, een platform dat voldoet aan de wensen en eisen van de gebruikers en zal de oude naam mediafact definitief moeten verdwijnen. Geinspireerd door de suggesties van bezoekers (ook achter de schermen) is een project-team samengesteld dat voor het eind van dit jaar Marketingfacts 2.0 gaat opleveren.

Als bureau is gekozen voor Onstuimig, het interactieve communicatie bureau van Ralph Bom, Laurens van Klaveren en Gertjan van Laar. Zij worden daarbij ondersteund door Remi van Beekum van Traffic4u (zoekmachine optimalisatie), Anders Floor van eBase (criticus) en Erik van Roekel van Postbank.nl (die vanuit Marketingfacts het project coordineert).

Heren heel veel succes en ik kijk uit naar het resultaat!


Delen

0
0


Er zijn 29 reacties op dit artikel

  • ik neem aan dat de automatische refresh naar mediafact.nl dan ook verdwijnt? Ben wel benieuwd naar het resultaat.

    geplaatst op
  • We nemen definitief afscheid van mediafact.. ik wil die naam niet meer in mijn url balk zien ;-)

    geplaatst op
  • Absoluut! Ik denk dat dat ook een van de grote uitdagingen wordt voor Remi. Niet alleen pMachine Pro gaat er uit (ik heb gekozen voor Expression Engine, de opvolger van pMachine Pro), maar ook zal mediafact.nl definitief worden omgezet naar marketingfacts.nl. Google heeft inmiddels 95.000 pagina's van mediafact geindexeerd. Dat wordt dus een gigantische klus!

    geplaatst op
  • Mooi logo in ieder geval. Kijk uit naar de nieuwe stijl

    geplaatst op
  • 95.000? Shit, dan moeten we 95.000 301-redirects instellen ;-)

    geplaatst op
  • logo smaakt inderdaad naar meer en belooft veel. heel veel succes heren. ook beniewd naar de ervaringen met EE. krijg dat maar niet naar behoren aan de praat hier. voorlopig boemel ik nog even door met pMachine.

    geplaatst op
  • Remi, stel je doet er een per 10 sec. dan ben je binnen 265 uur klaar. Valt best mee dus ;-)

    geplaatst op
  • Logo ziet er strak uit, zal de oude lay-out (waarschijnlijk) wel missen. Naast lelijk is de huidige lay namelijk wel heel duidelijk.

    geplaatst op
  • @Marco: goed dat we vanuit het project in elk geval weten dat jij dat vind meevallen. Kunnen we nog eens wat uitbesteden aan jou ;-)

    geplaatst op
  • Anders Floor als criticus, geweldig ;-)

    Heren succes, logo ziet er alvast strak uit!

    geplaatst op
  • Het moet zijn "coördinatie", Marco, met een trema.

    ;P

    geplaatst op
  • Trema's gebruik ik nooit; die doen het niet lekker in de rss-feeds! Dat bedoel ik, Anders Floor de criticus ;-)

    geplaatst op
  • Wanneer kunnen we de nieuwe versie verwachten?

    geplaatst op
  • Aan de slag! Goed team verzameld en vooral leuke plannen in het vooruitzicht.
    Natuurlijk zijn -goede- ideeën welkom, mits onderbouwd om 'onze criticus' de mond te snoeren.

    geplaatst op
  • Eindelijk ;-)
    Is 95.000 niet een beetje veel? 3 jaar = 1095 dagen = gemiddeld 86 berichten per dag
    Heren, in ieder geval succes. De sneak-preview van het logo ziet er goed uit!

    geplaatst op
  • Hulde, ik ben benieuwd!

    Staat de deadline op 17 november??

    geplaatst op
  • Ben benieuwd.

    geplaatst op
  • Logo zit er in elk geval goed uit!..

    veel succes allen met de realisatie van dit project

    geplaatst op
  • @Paul, MikeM: er is geen keiharde deadline, voor het eind van dit jaar zal het klaar zijn verwachten we. Zou een mooi kerstkado zijn.

    @Arnoud: yep ;-)

    geplaatst op
  • Trema's zijn in Blogger ook vaak een ellende. Succes heren met de make-over!

    geplaatst op
  • wordt het ook kleurrijker of vind Anders dan niets?

    geplaatst op
  • dat niets

    geplaatst op
  • Och, ik heb ze verteld dat het appeltjespaars moet worden maar ik heb de indruk noch de illusie dat ze naar me luisteren.

    geplaatst op
  • @Anders: Doen we met opzet, dat moet uiteindelijk wel leiden tot een kritische posting van jou hetgeen het hele project publicitair en inhoudelijk alleen maar weer ten goede komt :-))))

    geplaatst op
  • Verdomme zeg, dat werd tijd.

    Dat redirecten moet niet moeilijk zijn trouwens... Een htaccess regel moet volstaan hoor ;).

    *is benieuwd* Nederland kan nog wel wat meer goed ontworpen weblogs gebruiken. :)

    Stapt Marco dan ook eindelijk eens over op een echte browser?

    geplaatst op
  • Altijd gezellig als Simon langs komt ;-)

    Ik denk dat hier echt iets meer moet gebeuren dan het toevoegen van een htaccess regel. Niet alleen de domeinnaam veranderd, ook de weblogsoftware zal plaats maken voor een nieuw pakket. Gelukkig hebben we daarvoor de experts in huis.

    geplaatst op
  • Hehehe... ;)

    Hmmm... Je hebt gelijk, de url's veranderen. My bad. Het was ook vrij laat zie ik net... ;)

    Ben ik gisteren toch nog even mooi vergeten jullie allemaal succes te wensen... Bij deze! :)

    geplaatst op
  • Een nieuwe zoekfunctie lijkt me wel wat. Op dit moment kan ik niet al teveel vinden. Je krijgt altijd postings van vandaag.

    geplaatst op
  • Ik ga toch even eigenwijs doen ;-)

    In principe moet het lukken met één Redirect, alleen van mediafact alles over zetten naar marketingfacts. Ik weet zeker dat er voor ExpressionEngine wel een script is dat de url's van Pmachine in de index vangt en ze zo naar de goede nieuwe url's doorstuurt.

    Meteen even een request: Regel een plugin dat comments niet checked op http_referrer (zoals nu), die heb ik uitstaan in FF en nu moet ik steeds naar IE switchen als ik hier commentaar wil leveren...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.