• Usability & design
    wordt gesponsord door

Marketingfacts nu met Expandable Tweets

Marketingfacts nu met Expandable Tweets
, ING Groep
@evr

Zoals jullie ongetwijfeld weten, is Twitter behoorlijk aan het sleutelen met de wijze waarop content op Twitter wordt getoond. Tot ergenis van sommige ontwikkelaars overigens, die het te ver vinden gaan. Maar er zijn ook fraaie verbeteringen te noemen. Recent werd de mogelijkheid van een Twitter Header uitgerold met creatieve mogelijkheden voor (personal) branding. In juni werden Expandable Tweets geïntroduceerd, met de mogelijkheid om bij tweets een preview van de content te krijgen in een zogenaamde twittercard. Sinds vandaag heeft het Marketingfact Twitter-account dit ook!

Expandable Tweets wat houdt het in?

Bij een expandable tweet is er een preview beschikbaar van de content die achter de in de tweet opgenomen URL zit. In de preview krijg je dus een voorproefje te zien van de content die je krijgt als je doorklikt op de URL. Op de iPad in de officiele Twitter app ziet dat er dan zo uit:

Als de blogger van het artikel een Twitter-account heeft, wordt dat account ook keurig genoemd onder de titel van het artikel. We zullen komende dagen eens monitoren wat de effecten zijn op de traffic naar Marketingfacts. Op dit moment is zie je deze mogelijkheid alleen als je een tweet van het Marketingfacts Twitter-account bekijkt, op een andere account zie je dit nog niet. Sluit overigens niet uit dat Twitter dit in de toekomst gaat veranderen. Het duurde blijkbaar even voordat eea door serverpark van Twitter was gegaan maar als andere gebruikers nu een url van Marketingfacts twitteren is de preview via de twittercard ook steeds vaker beschikbaar:

Hoe krijg ik die mogelijkheid als contentuitgever?

Mocht je een site of weblog hebben met bijbehorend Twitter-account, dan moet je een paar kleine aanpassingen in je site aanbrengen om dit voor elkaar te krijgen. En dat moet je zeker doen, want de wijzigingen die je doorvoert helpen de sharing van je content te verbeteren, waaronder ook voor Facebook. Details hierover vind je in de developersomgeving van Twitter waar ze sinds kort ook een previewmogelijkheid voor de Expandable Tweets hebben, zodat je je code vooraf kan controleren. Mocht je overigens een WordPress-blog hebben: Joost van de Valk heeft een WordPress SEO plugin waarmee je dit alles op vrij eenvoudige wijze kunt regelen.

Heb je het technisch geregeld en getest, dan kun je via dit formulier je site aanmelden. Wij hadden binnen een dag de goedkeuring rond.


Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • " Expandable Tweets wat houd het in?"

    :((((((!

    geplaatst op
  • @Eduard. Ah, dat moet natuurlijk "hout" zijn! :) Aangepast, dank!

    geplaatst op
  • De implementatie van @yoast zorgt ook voor de facebook opengraph implementatie. Die kan je hier checken:
    http://stra.co/Sn86zt

    bij mij duurde het een week voordat twitter me een mail stuurde dat mijn account was goedgekeurd. Overigens lijken sommige tweets het wel en andere niet te doen. o.a. tweets met 2 links lijken het niet te doen, en tweets met mentions van andere twitteraars doen het (bij mij) niet.

    maar goed, twitter is nog aan het testen..

    geplaatst op
  • Kreeg gisteravond ook de email dat het voor het account van mijn site @werkaandemuur geactiveerd is. Goedkeurig duurde wel een week of 2 trouwens. Ziet er top uit! Ben benieuwd naar de effecten.

    Bijzonder trouwens dat het bij jullie enkel werkt met links die door jullie eigen account geplaatst worden. Hier werkt het bij iedereen die een werk van de site tweet. Zie dit voorbeeld.

    Het werkt trouwens ook in de officiele iOS & Android apps.

    geplaatst op
  • @Jasper: het is volgens ons niet zo dat het alleen werkt met links door onszelf getweet. Het is meer dat de functionaliteit überhaupt nog wat buggy schijnt te zijn. Zie bijv. deze discussie op Twitters developers-site: https://dev.twitter.com/discussions/11106 ("Twitter card appearance is inconsistent").

    geplaatst op
  • @Jasper / @Bram heb gevoel dat eea door de hele serverpark van twitter nog moet worden doorgevoerd voordat het echt overal werkt. Maar hoop inderdaad het straks voor alle marketingfacts links werkt van welke account ook.

    "Twitter cards make it possible for you to attach media experiences to Tweets that link to your content. Simply add a few lines of HTML to your webpages, and users who Tweet links to your content will have a "card" added to the Tweet that’s visible to all of their followers."

    Maar voegt er ook meteen aan toe:
    "We currently are in the process of slowly rolling out the technology to 100% of users. Not all users will see Cards for the time being."

    geplaatst op
  • Je zou bijna denken dat twitter meeleest! Zag bij aantal accounts nu ook de twittercards van Marketingfacts verschijnen dus artikel even aangepast en screenshot toegevoegd.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.