Marketingfacts nu met Expandable Tweets

27 september 2012, 07:34

Zoals jullie ongetwijfeld weten, is Twitter behoorlijk aan het sleutelen met de wijze waarop content op Twitter wordt getoond. Tot ergenis van sommige ontwikkelaars overigens, die het te ver vinden gaan. Maar er zijn ook fraaie verbeteringen te noemen. Recent werd de mogelijkheid van een Twitter Header uitgerold met creatieve mogelijkheden voor (personal) branding. In juni werden Expandable Tweets geïntroduceerd, met de mogelijkheid om bij tweets een preview van de content te krijgen in een zogenaamde twittercard. Sinds vandaag heeft het Marketingfact Twitter-account dit ook!

Expandable Tweets wat houdt het in?

Bij een expandable tweet is er een preview beschikbaar van de content die achter de in de tweet opgenomen URL zit. In de preview krijg je dus een voorproefje te zien van de content die je krijgt als je doorklikt op de URL. Op de iPad in de officiele Twitter app ziet dat er dan zo uit:

Als de blogger van het artikel een Twitter-account heeft, wordt dat account ook keurig genoemd onder de titel van het artikel. We zullen komende dagen eens monitoren wat de effecten zijn op de traffic naar Marketingfacts. Op dit moment is zie je deze mogelijkheid alleen als je een tweet van het Marketingfacts Twitter-account bekijkt, op een andere account zie je dit nog niet. Sluit overigens niet uit dat Twitter dit in de toekomst gaat veranderen. Het duurde blijkbaar even voordat eea door serverpark van Twitter was gegaan maar als andere gebruikers nu een url van Marketingfacts twitteren is de preview via de twittercard ook steeds vaker beschikbaar:

Hoe krijg ik die mogelijkheid als contentuitgever?

Mocht je een site of weblog hebben met bijbehorend Twitter-account, dan moet je een paar kleine aanpassingen in je site aanbrengen om dit voor elkaar te krijgen. En dat moet je zeker doen, want de wijzigingen die je doorvoert helpen de sharing van je content te verbeteren, waaronder ook voor Facebook. Details hierover vind je in de developersomgeving van Twitter waar ze sinds kort ook een previewmogelijkheid voor de Expandable Tweets hebben, zodat je je code vooraf kan controleren. Mocht je overigens een WordPress-blog hebben: Joost van de Valk heeft een WordPress SEO plugin waarmee je dit alles op vrij eenvoudige wijze kunt regelen.

Heb je het technisch geregeld en getest, dan kun je via dit formulier je site aanmelden. Wij hadden binnen een dag de goedkeuring rond.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Eduard

    ” Expandable Tweets wat houd het in?”

    :((((((!


    27 september 2012 om 08:30
    bramkoster

    @Eduard. Ah, dat moet natuurlijk “hout” zijn! 🙂 Aangepast, dank!


    27 september 2012 om 08:31
    evroekel

    @Jasper / @Bram heb gevoel dat eea door de hele serverpark van twitter nog moet worden doorgevoerd voordat het echt overal werkt. Maar hoop inderdaad het straks voor alle marketingfacts links werkt van welke account ook.

    “Twitter cards make it possible for you to attach media experiences to Tweets that link to your content. Simply add a few lines of HTML to your webpages, and users who Tweet links to your content will have a “card” added to the Tweet that’s visible to all of their followers.”

    Maar voegt er ook meteen aan toe:

    “We currently are in the process of slowly rolling out the technology to 100% of users. Not all users will see Cards for the time being.”


    27 september 2012 om 11:01
    evroekel

    Je zou bijna denken dat twitter meeleest! Zag bij aantal accounts nu ook de twittercards van Marketingfacts verschijnen dus artikel even aangepast en screenshot toegevoegd.


    27 september 2012 om 11:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!