Marketingfacts-dag tijdens #dmd2012: de presentaties

Marketingfacts-dag tijdens #dmd2012: de presentaties
, Evolve
@bramkoster

Gisteren verzorgde Marketingfacts een dagprogramma tijdens de Marketingdagen in de Jaarbeurs in Utrecht. In een innovatieve silent disco-setting -bezoekers moesten een koptelefoon opzetten om de presentatie goed te kunnen volgen- werden zeven bomvolle verschillende sessies verzorgd over onderwerpen als display advertising en zoekmachine-, e-mail-, social media- en mobiele marketing. Oh, en Barapapa-marketing. Hieronder vind je de slides van de presentaties.

Inrichting van een concurrerende e-commerce-keten

Peter van der Schaar van Netwinst opende de dag met inzichten over de wijze waarop je je e-commerce-activiteiten het beste kunt inrichten. Over de grote partijen die steeds groter worden, de metrics die je moet hanteren en het effect van je merk op conversie.

 

Display advertising. Rocket science?!

Sander Prinsen en Arne Galama van Storm MC gingen in op de vele veranderingen en technische ontwikkelingen in display advertising, bijv. realtime bidding. Binnenkort verschijnt een uitgebreide blogpost van Arne over dit onderwerp, hieronder alvast de slides.

Trends in zoekmachinemarketing

Bij de start van de sessie van Remi van Beekum van Storm MC bleek de belangstelling zó groot, dat hij besloot in de pauze zijn sessie te herhalen voor de ongelukkigen zonder koptelefoon. En ook die tweede sessie zat weer vol. Niet voor niets, want volgens Remi is zoekmachinemarketing voor veel marketeers hét fundament onder hun online marketing. In zo'n 45 minuten nam hij zijn publiek mee langs de trends en ontwikkelingen op dit gebied.

Back to the Inbox

Jordie van Rijn (eMailMonday) demonstreerde tijdens zijn verhaal hoe email weer #winning wordt in 2012. En daarna. Belangrijk leerpunt: 20% van alle mails wordt geopend op een mobile device. Wel zo handig om ervoor te zorgen dat je mail daarop goed tot z'n recht komt!

App, web of web-app?

Naos Wilbrink, oprichter en CTO van aFrogLeap vertelde over de strategische consequenties van je keuzes in mobiele marketing en de effecten op de uitvoering ervan.

Monitoring en webcare

Namens Upstream staken Martijn Kriens en Stephanie de Smale een verhaal af over monitoring en webcare. Door het toenemend gebruik van digitale kanalen wordt het steeds beter mogelijk om discussies te volgen. Maar waar loop je tegenaan? Waar moet je op letten bij je analyse en implementatie? Welke tools zijn er en welke gebruiken andere partijen? En hoe zetten grotere organisaties webcare in?

Barbapapa-marketing

De dag werd afgesloten door Jan Willem Alphenaar (jwalphenaar.nl). Hij ging in op de rol die overblijft voor de marketeer nu mensen in groten getale over, met én namens jouw bedrijf praten. Wat blijkt? Je kunt een voorbeeld nemen aan Barbapapa!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.