Marketingbudget verschuift naar below-the-line

Marketingbudget verschuift naar below-the-line

Marketingbudget verschuift naar below-the-line

Uit onderzoek van Winterberry Group (pdf) (in opdracht van V12 Group) blijkt dat in de VS de uitgaven voor above-the-line (ATL) marketing sinds 2003 met 5,5% per jaar zijn gestegen. Voor below-the-line (BTL) marketing zijn de uitgaven met 7,8% per jaar gestegen. De totale bestedingstoename ligt op 6,9% per jaar. Het onderzoeksrapport spreekt van een significante verschuiving van budgetten van above-the-line (branding) naar below-the-line (direct response) (via: ClickZ).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Hey,

    TIjd voor een defintie 'inversion'.

    geplaatst op
  • Best raar, dat die jongens on-line communicatie als below-the-line bestempelen ;-)

    geplaatst op
  • Ik geloof ook meer in een verticale splitsing, 'left from the line' en v.v.

    geplaatst op
  • Archaïsch concept.
    Ik zie die lijn meer als een golf in diverse kleuren op de Z-as. NOT.

    Het idee van above en below de line is zoiets als zwart wit tv op je Ipod.

    geplaatst op
  • Al met al verwonderlijk dat beide toenemen. 7,8% versus 5,5% toename.
    Ik dacht dat de ATL bestedingen afnamen. Vergelijk het bijvoorbeeld eens met de DM Barometer.
    "Ten opzichte van een jaar geleden verwachten marketeers 44 procent méér van het marketingbudget te gaan besteden aan directe kanalen. "

    weliswaar ander land en andere periode... maar toch

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.