Marketeers zien belang van online marketing

Marketeers zien belang van online marketing

De tijd van experimenteren met banners lijkt voorbij. 65 procent van de marketingmanagers in de VS vindt namelijk online marketing strategisch van belang. Dit blijkt uit onderzoek van het CMO Council, B2B Magazine, USA Today en e-mailmarketingbureau Responsys.

De partijen ondervroegen 400 (marketing)managers in de VS. Tweederde van de respondenten erkent het strategisch belang van online marketing, driekwart van de ondervraagden wil dit jaar structureel meer tijd en geld besteden aan internetmarketing.

Als reden voor de cultuuromslag wordt geld genoemd; 65 procent vindt vooral de lage kosten van internetmarketing erg prettig.

Redenen waarom digitale marketing wordt ingezet


84 procent wil het medium inzetten voor directe respons, 71 procent voor branding. 68 procent wil een betere binding met de klant.

De Amerikaanse investeerdersbank Bancorp Piper Jaffray voorspelt dat in 2004 online marketinguitgaven groeien met 21 procent naar 8,1 miljard dollar.

Bron:
http://www.cmocouncil.org/ (pdf)

Via:
http://www.adformatie.nl/adfoweb/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.